عصر خودرو

بدلیل سهولت اعطای وام؛

آمار ورشکستگی در بریتانیا به بالاترین رقم ۵ سال اخیر رسید

عصر بازار- به دلیل مقررات آسان برای اعطای وام، تعداد ورشکستگان در بریتانیا در سه ماه سوم امسال به بیشترین رقم از سال ۲۰۱۲ میلادی به بعد رسیده است.

آمار ورشکستگی در بریتانیا به بالاترین رقم ۵ سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، تعداد ورشکستگان در انگلیس و ولز به بیشترین رقم در 5 سال اخیر رسیده است که این حکایت  از بوجود آمدن بحران در اقتصاد مصرف کننده بریتانیا دارد.

    در همین حال اداره ورشکستگی در بریتانیا اعلام کرد، در سه ماه سوم سال جاری میلادی تعداد 27 هزار و 807 نفر در فهرست ورشکسته ها در دو کشور انگلیس و ولز قرار گرفته اند که این رقم برای مدت مشابه سال قبل 22 هزار و 389 نفر ثبت شده و بعنوان بیشترین آمار ورشکستگی از سال 2012 میلادی به بعد در یک بازه سه ماه محسوب می شود.

    ورشکستگی های شخصی از 10 سال گذشته در بریتانیا با سیر افزایشی روبرو شده و عمدتا به دلیل تغییرات در مقرراتی است که افزایش بدهی را برای مصرف کنندگان آسانتر می کند.

    این در حالی است که مراجع ذی صلاح در انگلیس و بریتانیا نسبت به افزایش بی رویه در میزان بدهی هشدار داده اند و اعلام کرده اند که این موضوع یکسری مشکلات عمیقی را در آن بخش از اقتصاد بریتانیا که با مصرف کننده پویایی پیدا می کند را بهمراه خواهد داشت.

    بودجه خانوارها به دنبال افزایش قیمت ها در بریتانیا که به دنبال سقوط پوند در همه پرسی «برگزیت» صورت گرفت، کاهش پیدا کرده و این موضوع دست و پای بانک مرکزی انگلیس را برای افزایش نرخ بهره بانکی به دلیل بدهی سرسام آور مصرف کنندگان بسته است.

    انتظار می رود وضعیت اقتصادی بریتانیا در سه ماه آخر سال جاری میلادی وخیم تر شود و تمامی صاحبان مشاغل را به مطالبه اقدام سریع از سوی مسئولین بریتانیا وا می دارد.

    البته بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که بطور کلی حباب بدهی در بریتانیا وجود ندارد؛ اما نسبت به رشد بدهی 10 درصد مصرف کنندگان در سال نگران است.

    بر پایه این گزارش، بررسی های بانک انگلیس در ابتدای ماه جاری میلادی نشان می دهد که بانک های وام دهنده در حال برنامه ریزی برای بزرگ ترین کاهش ارائه وام به مصرف کنندگان در تقریبا 10سال اخیر هستند.

    برچسب ها