عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

رشد نرخ ارز، قیمت طلا را در بازار ایران افزایش داد

عصر بازار- رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اعلام کرد: با وجود روند نزولی قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی، رشد نرخ ارز دلار در ایران سبب شده تا قیمت طلا و سکه روند صعودی در بازار داشته باشد.

رشد نرخ ارز، قیمت طلا را در بازار ایران افزایش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «محمد کشتی آرای»اظهار داشت: در دو ماه گذشته تنش های سیاسی در دنیا قیمت طلا را در بازارهای جهانی تحت تاثیر قرار داد و به دلیل آنکه در چنین شرایطی ارزش دلار در برابر سایر ارزهای جهانشمول کاهش می یابد، شاهد رشد چشمگیر قیمت این فلز گرانبها بودیم.
    وی افزود: تنش های لفظی میان رهبران آمریکا و کره شمالی در دو ماه گذشته تقاضا برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه طلا را در بازارهای جهانی افزایش داد، به شکلی که شاهد رشد 90 دلاری قیمت آن ظرف 10 روز بودیم و قیمت طلا تا یکهزار و 350 دلار در هر اونس بالا رفت.
    رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اظهار داشت: با فروکش کردن تنش های سیاسی در جهان و بازگشت آرامش نسبی به مراودات سیاسی و به دنبال آن کاهش تقاضا، بار دیگر قیمت طلا سیر نزولی به خود گرفت و در دو هفته اخیر باز هم قیمت جهانی آن به کمتر از 1300 دلار رسید.
    وی با اشاره به تعطیلی بازارهای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه، اظهار داشت: اکنون قیمت هر اونس طلا حدود 1278 دلار است که در روزهای گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

    ** اثرگذاری قیمت دلار بر بازار طلا
    کشتی آرای در ادامه درباره آخرین وضعیت بازار داخلی ایران و اینکه چرا با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت سکه به بیش از 13 میلیون ریال رسیده است، گفت: قیمت طلا در بازار به دو عامل اصلی یعنی قیمت جهانی طلا و نیز قیمت ارز بستگی دارد.
    رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد: از دیروز، بازار ارز شاهد رشد قیمت دلار بود و این روند افزایشی سبب شد تا در حالی که قیمت طلا در بازارهای جهانی ثابت مانده است، قیمت طلای 18 عیار و انواع مسکوکات طلا در بازار ایران رشد کند.
    وی اظهار داشت: قیمت سکه تمام طرح جدید صبح دیروز 13 میلیون و 100 هزار ریال ( یک میلیون و 310 هزار تومان) بود اما با افزایش قیمت دلار در بازار، 90 هزار ریال رشد کرد و به 13 میلیون و 190 ریال ریال رسید.
    به گفته وی، دیروز قیمت هر قطعه نیم سکه 60 هزار ریال، ربع سکه 40 هزار ریال و سکه گرمی 20 هزار ریال رشد کرد.
    کشتی آرای گفت: قیمت هر گرم طلای 18 عیار که دیروز یک میلیون و 220 هزار ریال (122 هزار تومان) در بازار معامله می شد، امروز به یک میلیون و 240 هزار ریال (124 هزار تومان) رسیده است.
    رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد: این رشد قیمت در بازار داخلی در حالی روی داده است که رکود در بازار طلا حاکم بوده و سطح تقاضا و معاملات در بازار تغییری نداشته است.

    برچسب ها