عصر خودرو

گفت‌وگو با سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی

نصف سال ۹۴ کل سال ۹۳ را گرفت

عصر بازار: ارزش معاملات ۶ ماه نخست امسال بورس انرژی با کل معاملات پارسال برابری می‌کند. مدیرعامل بورس انرژی با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه معاملات بورس انرژی در ۶ ماه نخست امسال به میزان قابل توجهی رشد داشته است.

نصف سال ۹۴ کل سال ۹۳ را گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، سیدعلی حسینی افزود: ارزش معاملات برق در سال گذشته حدود 450 میلیارد ریال بود اما در شش ماه نخست امسال به 240 میلیارد تومان رسید. او خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون 11 شرکت توزیع برق موظف شده‌اند که برق خود را از طریق بورس عرضه کنند و تا پایان امسال قرار است تمام 30 شرکت فعال در این حوزه به بورس انرژی هدایت شوند. مدیرعامل بورس انرژی درباره معاملات فرآورده‌های نفتی عرضه شده در بورس انرژی گفت: در این بخش چند فرآورده اصلی مثل گاز مایع و نفت کوره در بخش صادراتی عرضه شده است و نفت گاز نیز در شرف پذیرش در بورس انرژی است. حسینی ادامه داد: در حال حاضر معاملات میعانات گاز پارس جنوبی رونق گرفته است به طوری که چند برابر عرضه تقاضا داریم. او با اشاره به تامین مالی در حوزه صنعت نفت اظهار کرد: اوراق سلف موازی استاندارد برای نفت کوره از اردیبهشت امسال تاکنون به میزان 5 هزار میلیارد ریال بوده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این رقم را به 10 هزار میلیارد ریال برسانیم. حسینی تاکید کرد: عملیاتی کردن معاملات گازوئیل جزو برنامه‌های با اهمیت برای ما به شمار می‌رود و به زودی عرضه‌های آن منجر به معامله خواهد شد. حسینی درباره برنامه‌های بورس انرژی برای توسعه صادرات از این کانال اظهار کرد: در بازار صادراتی قصد داریم خریدارانی که در این حوزه کار می‌کنند را به سمت بورس انرژی هدایت کنیم. لازمه این امر مجاب کردن عرضه‌کننده‌های شرکت نفت و پالایشگاه‌هاست.  مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه بورس انرژی نیازمند توجه بیشتر است، تاکید کرد: بهترین حمایت مسئولان از بورس انرژی تاکید آنها بر معاملات شفاف و حمایت از ساختارهای قانونی است که خوشبختانه تاکنون وزارت نیرو و وزارت نفت حمایت خوبی از بورس انرژی داشته‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها