عصر خودرو

کسب وکارهای کوچک با مشکلات بزرگ!

بررسی چالش‌ها و مشکلات استارت‌آپ‌های حوزه پرداخت

عصر بازار- امروزه استارت آپ های زیادی در کشور طراحی می شوند و شور و شوق کارآفرینان به این افزایش ها دامن زده است تا هر کارآفرینی با ایده ها و نوآوری ها ارزش خود را به رقیبان ثابت کند.

بررسی چالش‌ها و مشکلات استارت‌آپ‌های حوزه پرداخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فابا، با وجود اینکه بسیاری از این استارت آپ ها موفق می شوند اما بسیاری از آنها به فراموشی سپرده می شوند. یکی از چالش های کلیدی که امروزه کسب وکارهای کوچک با آن دست وچنجه نرم می کنند مربوط به مسائل مالی است. استارت آپ ها معمولا برای اینکه بتوانند درآمد بالایی کسب کنند، نیاز به صرف هزینه های بالایی هم دارند. یکی دیگر از این چالش ها طرح های تجاری ضعیف است؛ در واقع نداشتن یک طرح کسب وکار مناسب می تواند عامل شکست یک استارت آپ باشد. علاوه بر این نداشتن استراتژی برای بازاریابی و نداشتن تیم متخصص و رقابت های شدید از دیگر عواملی است که یک استارت آپ را در همان ابتدا با شکست مواجه می کند. در همین میان تجربه برخی استارت آپ های حوزه کیف پول الکترونیکی را بررسی کرده و به معرفی و چالش های آن پرداخته شده است.

    بحران سرمایه برای استارت آپ ها
    «جرینو» یک سیستم مدیریت پرداخت های شخصی و فروشگاهی است که به وسیله آن در کم تر از یک دقیقه می توان صفحه پرداخت اختصاصی ایجاد کرد و با استفاده از فرم ساز آنلاین به راحتی نمای ظاهری صفحه پرداخت را سفارشی و فیلدهای آن را مشخص کرد.
    با این استارت آپ دیگر نیازی به ارسال شماره حساب و کارت بانکی نیست و فقط کافی است لینک صفحه پرداخت را منتشر کرد. در این استارت آپ امکان کسب درآمد نیز وجود ندارد و با استفاده از درگاه پرداخت می توان به صورت ترکیبی مبالغ را پرداخت کرد.

    یکی از مجریان این استارت آپ در سومین نمایشگاه تراکنش ایران با اشاره به چالش های این استارت آپ گفت: بحث پیاده سازی سیستم، اعتبارات و نقدینگی و نیروی کار از مهم ترین چالش هایی است که با آن درگیر هستیم. بیشترین مشکلی هم که داشتیم بحث سرمایه گذار بوده است. رقیب های زیادی داریم ولی ما مزایای بسیاری داریم که برای اولین بار است آنها را به کار گرفته ایم.

    او در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین مشکلات حوزه ما نداشتن استراتژی برای بازاریابی مناسب است، گفت: کسب وکارهای کوچک نیاز دارند نرخ بازگشت سرمایه را با بازاریابی بهینه و هدفمند به حداکثر برسانند و همچنین اعتماد مشتریانشان را نیز جلب کنند. بدون یک استراتژی بازاریابی، سود کمپانی ها به شدت افت می کند. در همین میان استارت آپ ها بیش از هر چیز دیگری نیاز به راه های نوآورانه برای تبلیغ دارند تا مردم به ارزش محصولات و خدمات آنها پی ببرند.

    موانع قانونی و تعدد نهادهای تصمیم گیرنده
    سرویس پرداخت «ساوانا» یک پل یا رابطی است بین کارهای اینترنتی و درگاه های پرداخت؛ در واقع ساوانا این امکان را به تمامی درگاه های اینترنتی می دهد که فروشگاه خودشان را ظرف چند دقیقه به درگاه بانکی متصل کنند. این امکان وجود دارد که هر فروشگاه ظرف چند دقیقه به درگاه بانکی متصل شود و پرداخت را انجام دهد.
    مجری این استارت آپ درباره چالش های پیش روی استارت آپ ها گفت: در روند اجرای این کار با توجه به این که به تازگی شروع به فعالیت کرده است با چالشی مواجه نشده ایم؛ اما با توجه به این که سابقه این نوع کارها را داشته ایم، چالش ها بیشتر مربوط به مشکلات و موانع قانونی است.

    نهادهای تصمیم گیرنده در این زمینه زیاد بودند و چندین نهاد در حال مدیریت بر این حوزه هستند و عدم هماهنگی این نهادها برای ما مشکل ساز شده است. علاوه بر این نزدیک به 30 تا 40 استارت آپ در این حوزه فعالیت می کنند و هرکدام با مزایایی که در اختیار کاربران قرار می دهند در حال رقابت هستند.

    او در ادامه با اشاره به اینکه نداشتن تیم متخصص و رقابت های شدید و ناکارآمد از دیگر چالش های پیش روی استارت آپ هاست، ادامه داد: داشتن یک تیم اختصاصی با مجموعه ای از مهارت ها موجب نوآوری در طراحی استارت آپ ها می شود. علاوه بر این رقابت باید به شکلی باید که کسب وکارها بهترین عملکرد خود را بروز دهند و در مواجهه با مشکلات انعطاف پذیر باشند.

    برچسب ها