عصر خودرو

شورای اروپا:

انگلیس هنوز می‌تواند برگزیت را متوقف کند و از اروپا خارج نشود

عصر بازار- ریاست شورای اروپا ضمن هشدار نسبت به سخت‌تر شدن مذاکرات جدایی لندن از اتحادیه اروپا گفت لندن هنوز این امکان را دارد که از اتحادیه اروپا خارج نشود.

انگلیس هنوز می‌تواند برگزیت را متوقف کند و از اروپا خارج نشود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، دونالد توسک مقام ارشد اتحادیه اروپا نسبت به سخت‌تر شدن مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) هشدار داد.

    به نوشته سایت شبکه خبری اسکای نیوز، توسک گفت امتحان سخت‌تری در مذاکرات برگزیت در انتظار انگلیس است و هنوز فرصت باقی ماندن لندن در اتحادیه اروپا وجود دارد.

    در حالی که همچنان ترزا می نخست وزیر انگلیس امیدوار است مذاکرات خروج پیشرفت خواهد داشت و گفت‌وگوها درباره مسایل تجاری تا پایان سال  جاری میلادی میان دو طرف آغاز می‌شود، رئیس شورای اروپا تاکید کرد پایان یافتن مذاکرات برگزیت به لندن بستگی دارد.

    توسک افزود، مذکرات برگزیت که تا کنون 5 دور از آن برگزار شده، می‌تواند به توافق خوب، به عدم توافق یا حتی می‌تواند به جایی ختم شود که برگزیت اتفاق نیافتد.

    مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند،‌ ولز، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند.

    مذاکرات دوساله خروج در ماه مارس 2017 آغاز شد اما تا کنون پیشرفت چندانی حاصل نشده و دو طرف بر سر مسایل متعددی از جمله هزینه مذاکرات و آینده روابط مالی با یکدیگر تفاهم ندارند.

    برچسب ها