عصر خودرو

بیکاری چین به پایین‌ترین میزان چند سال اخیر رسید

عصر بازار- چین در پنج سال گذشته پایداری در زمینه اشتغال را حفظ کرده است و نرخ‌های بیکاری ثبت شده شهری در سطح نسبتا پایینی حفظ شده‌اند.

بیکاری چین به پایین‌ترین میزان چند سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، وزیر منابع انسانی و امنیت اجتماعی چین، یین ویمین در کنفرانسی خبری در حاشیه نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین گفت: این یک دستیابی بزرگی است که به زحمت در اقتصادی که درحال کندتر شدن و بازسازی است و نیروی کاری وسیع به دست آمده است.

    طبق بیانیه‌ای از وزارتخانه که در کنفرانس خبری توزیع شد، نرخ ثبت شده بیکاری در شهرهای چین، در پایان سپتامبر برابر با 3.95 درصد شد که کمترین میزان آن در چندین سال اخیر است.

    طبق داده‌های اداره ملی آمار، در ماه سپتامبر همچنین نرخ بیکاری به دست آمده از آمارگیری‌ها برای 31 شهر مهم چین برابر با4.83 درصد شد که این کمترین میزان آن از سال 2012 تا کنون است.

    یین این موفقیت را مربوط به این دانست که حزب کمونیست چین اهمیت زیادی به اشتغال می‌دهد و همچنین تاکید زیادی بر نقش رشد اقتصادی پایدار، اصلاحات و تامین مالی و بودجه‌ای، دارد.

    یین گفت که به علت این که در هر سال از سه سال آینده بیش از 15 میلیون نفر در شهرها به کار نیاز دارند و انتظار می‌رود سال آینده تعداد کل افرادی که از دانشگاه‌ها  فارغ‌التحصیل می‌شوند از 8 میلیون نفر فراتر رود.

    او همچنین گفت مصمم است از اشتغال حمایت کند، کارآموزی‌ها را تقویت کند، کارآفرینان را تشویق کند و از حقوق کارگران حمایت کند.

    برچسب ها