عصر خودرو

نفت آمریکا ۴۶ دلار

نفت امروز کمی جان گرفت

عصر بازار- قیمت نفت در آغاز معاملات آسیا در روز پنجشنبه بعد از افت روز گذشته ناشی از آمار رسمی در مورد ششمین هفته متوالی افزایش موجودی ذخایر نفتی، با اندکی رشد روبرو شد.

نفت امروز کمی جان گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر باززار» به نقل از رویترز،‌ روز گذشته و پس از اینکه اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که موجود نفت خام این کشور 2.85 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش یافته است، قیمت نفت خام با افت چهار درصدی مواجه شده بود. مطابق با پیش‌بینی‌ها، میزان واردات نفت خام آمریکا به کمترین حد خود از سال 1991 رسید.

    هر بشکه نفت آمریکا در معاملات کم حجم روز پنجشنبه، با رشد شش سنتی، 46 دلار و 38 سنت معامله شد. قراردادهای آتی نفتی روز گذشته با افت 1.58 دلاری به 46 دلار و 32 سنت به ازای هر بشکه رسیده بود.

    همچنین قیمت هر بشکه نفت برنت بعد از افت 3.9 درصدی روز گذشته،‌ امروز با 14 سنت افزایش به 48 دلار و 72 سنت رسید.

    ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار در سیدنی اعلام کرد: « آمار آمریکا منفی بوده و با این شرایط موجود در افزایش موجودی نفتی و ثابت بودن تولیدات،  شانسی برای بهبود بیشتر در تعادل عرضه و تقاضا در این مرحله وجود ندارد.»

    اسناد منتشر شده از اوپک نشان می‌دهد در سال‌های آینده، تقاضای ضعیف‌تر نفت از کشورهای تولیدکننده وجود خواهد داشت.

    وزرای نفت کشورهای عضو اوپک در روز چهارم دسامبر تشکیل جلسه خواهند داد تا در مورد گسترش استراتژی اجازه دادن به سقوط قیمتی برای کاهش عرضه تولیدکنندگان رقیب به بحث و تصمیم‌گیری بپردازند.

    از نوامبر 2014،  زمانی که اوپک تصمیم به اعمال این سیاست گرفت،‌ تولید این گروه افزایش یافته ولی قیمت‌ها با سقوط شدید به درآمد نفتی صدمه زده‌اند.

    عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده اوپک، با افزایش تولید خود به سطوح رکوردی در پی حفظ سهم بازار خود بوده است ولی این اقدام درآمد نفتی این کشور را با افت شدیدی مواجه کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو