عصر خودرو

سرمایه‌گذاری غول‌های فولادی ایتالیا در صنعت فولاد و آلومینوم ایران

عصر بازار- مدیران دو شرکت بزرگ ایتالیایی، در آستانه سفر رییس جمهوری ایران به ایتالیا طی ملاقاتی با رییس هیات عامل ایمیدرو پیشنهاد ۴ میلیارد یورویی برای مشارکت در اجرای طرح های فولاد و آلومینیوم در ایران ارایه کردند.

سرمایه‌گذاری غول‌های فولادی ایتالیا در صنعت فولاد و آلومینوم ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، مدیرعامل شرکت اس ام اس اینسه (SMS INNSE) ‌در آستانه سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا پیشنهاد فوق را در دیدار با مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو برای تولید ورق‌های فولای بدون درز با فناوری بالا ارایه داد.

    در این دیدار که بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و عبدالمجید شریفی مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران نیز حضور داشتند،‌ البرتو برگانته Alberto Bregante)) مدیر عامل این شرکت ایتالیایی از شرایط بین المللی ایجاد شده برای بسط روابط ایران و با سایر کشورها به ویژه ایتالیا ابراز خرسندی کرد و اجرای این طرح را زمینه‌ای برای افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور خواند.

    طبق تفاهم به عمل آمده طرفین با تاسیس شرکت مشترک، سرمایه‌گذاری بر روی «طرح تولید ورق لوله‌های فولادی بدون درز» را به اجرا درمی‌آورند. این ورق‌ها کاربرد وسیعی در صنعت نفت و گاز به ویژه خطوط انتقال این مواد دارند.

    به گزارش ایمیدرو، شرکت اس ام اس اینسه ایتالیا در حوزه طراحی و ساخت کارخانه‌های صنایع فلزی و همچنین تجهیزات کارخانه‌های ورق‌های فولادی در ایتالیا و سراسر دنیا فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1993 در میلان تاسیس شد. هرچند در دهه‌های پیش از آن، شرکت فوق – با نام‌های دیگر- در اختیار شرکت‌های خصوصی و دولتی ایتالیا قرار داشت.

    پیشنهاد 4میلیارد یورویی غول‌های ایتالیایی به ایران
    مدیران عامل شرکت های دانیلی و فاتا-غول های فولادی و آلومینیوم ایتالیا- با مهدی کرباسیان دیدار کردند،‌ این دو شرکت با ارایه پیشنهاد فوق خبر دادند که این برنامه در راستای گسترش روابط اقتصادی ایران و ایتالیا محسوب می‌شود.

    شرکت‌های دانیلی و فاتا در 25 سال اخیر در ایران طرح هایی در بخش های فولاد و آلومینیوم به صورت ای.پی.سی.اف (طراحی،‌ تامین و خرید تجهیزات،‌ اجرا و تامین مالی) به اجرا در آورده اند و اکنون نیز با توجه به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و ایجاد زمینه های بسط روابط اقتصادی با کشورهای دنیا،‌ خواهان سرمایه‌گذاری در طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران شده اند.

    با نهایی شدن تفاهمنامه مربوطه، قرار است دو طرف با تاسیس شرکت مشترک، یک طرح 6.5 میلیون تنی تولید گندله سنگ‌آهن و یک طرح 3 میلیون تنی آهن اسفنجی در ایران به اجرا در آورند. میزان سرمایه‌گذاری طرف ایتالیایی 60درصد و ایمیدرو 40درصد خواهد بود.

    برچسب ها