عصر خودرو

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

نرخ تامین مالی در بازار بدهی بالای ۳۰ درصد است

عصر بازار- پورابراهیمی با بیان اینکه نرخ تامین مالی در بازار بدهی بالای ۳۰ درصد است،گفت:این موضوع تصمیمات شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود بانکی را افزایش می دهد.

نرخ تامین مالی در بازار بدهی بالای ۳۰ درصد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در اولین همایش مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت با انتقاد از مدیریت نامطلوب دولت بر اموال خود، اظهار کرد: بر اساس آمار، نرخ بازدهی دارایی‌های دولت به 3 درصد هم نمی‌رسد.

    وی با اشاره به ارزش دارایی اموال وقفی که به 5 درصد هم نمی‌رسد، گفت: اگر بازده مطلوب دارایی‌ها 20 درصد در نظر گرفته شود مقایسه ارزش دارایی‌های وقفی با بازده مطلوب دارایی‌ها نشان می‌دهد سالیانه حدود 15 درصد از محل دارایی‌های وقفی هزینه فرصت به اقتصاد کشور تحمیل می‌شود.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در نیمه اول امسال بودجه عمرانی تخصیص پیدا کرده بسیار محدود بوده است گفت:  تعداد زیادی از اموال دولتی بدون استفاده مانده و بهره‌وری مناسب در آن وجود ندارد.

    پورابراهیمی افزود: یکی از مهمترین ضروریات اقدامات دولت شناسایی اموال دولت بوده و در فاز دوم ارزش گذاری این اموال است. مسئله مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که باید ببینیم اگر این اموال در دست بخش خصوصی بود میزان بهره‌وری اموال چه تغییری می‌کرد؟

    وی با انتقاد از انتشار گسترده اوراق مالی از سوی دولت در سالهای اخیر گفت: انتشار اوراق مالی باید در یک چارچوب مشخص باشد و نباید به صورت بی‌ حد و نصاب اوراق مالی از سوی دولت منتشر شده و بازارهای دیگر را متلاطم کند.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با انحراف بازار بدهی از اهداف اولیه کل زحمات انجام شده برای کاهش نرخ سود بانکی بر باد رفته است. بر اساس آمارهایی که در اختیار کمیسیون قرار گرفته نرخ تامین مالی در بازار بدهی بالای 30 درصد است و این نرخ تصمیمات شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود بانکی را بیشتر می‌کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو