عصر خودرو

امروز در بازارهای جهانی چه گذشت؟

سومین روز رشد بازارهای جهانی

عصر بازار: در آستانه سخنرانی جانت یلن در مقابل کنگره آمریکا -که نخستن سخنرانی او بعد از نشست هفته گذشته فدرال رزرو و تاکید بر امکان افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۵ خواهد بود- بازارهای سهام جهانی برای سومین روز با رشد روبرو شدند.

سومین روز رشد بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، سرمایه‌گذاران همچنان در حال هضم اظهارات ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا هستند که روز سه‌شنبه در فرانکفورت سخنرانی و اعلام کرد: «‌ما نیاز به بررسی مجدد در ماه دسامبر داریم. درها برای سیاست‌های تسهیلی بیشتر باز است.» دراگی تنها چند روز پیش، در مصاحبه‌ای با یک روزنامه ایتالیایی گفته بود: این موضوع هنوز یک «پرسش بی‌جواب» است که آیا اعمال محرک‌های پولی در ماه آینده لازم خواهد بود یا خیر؟ 

    امروز شاخص MSCI تمامی کشورهای جهان به بیشترین سطح خود از 18 آگوست رسید. این شاخص با ثبت رشد 7.8 درصدی در ماه سپتامبر، بیشترین رشد ماهانه خود را در چهار سال اخیر تجربه کرد.

    اشتها برای دارایی‌های پرخطرتر شاهدی بر کارایی سهام بازارهای درحال‌ظهوری است که به بالاترین سطح سه ماهه اخیر خود رسیده است. شاخص  MSCI بازارهای درحال ظهور با در نظر گرفتن تثبیت اقتصاد چین، برای چهارمین روز متوالی با رشد همراه بود و بیشترین صعود خود را در یک ماه اخیر تجربه کرد. دوام این رشد به گزارش روز جمعه اشتغال آمریکا بستگی دارد. ارقام قوی‌تر باعث تقویت گمانه‌زنی‌ها برای افزایش نرخ بهره در سال جاری شده و مانعی برای رشد بیشتر بازارهای در حال ظهور خواهد بود. شاخص بازارهای درحال ظهور از کمترین مقدار خود در ماه آگوست 13 درصد رشد داشته است.

     

     

     

     

     

     

     

    در همین حال، سهام ترجیحی فولکس‌واگن بیشترین سقوط خود را از 22 سپتامبر تجربه کرد. بخشی از 800 هزار خودرو تولیدی این شرکت ممکن است تحت تاثیر مشکل انتشار کربن قرار گرفته باشند و هزینه تعمیر آنها بین 2 میلیارد تا 6.7 میلیارد یورو خواهد بود. واحد پورشه فولکس‌واگن نیز فروش مدل مورد انتقاد قانون‌گذاران آمریکایی خود را در آمریکای شمالی متوقف کرد. از زمانی که این شرکت خودروساز در ماه سپتامبر تقلب در آزمایش‌های آلایندگی آمریکا را پذیرفت سهام این شرکت با افت 38 درصدی مواجه شده است.

     

     

     

     

     

     

     

    از سوی دیگر، بزرگترین فروش دارایی دولت ژاپن از سال 1987 و بزرگ‌ترین عرضه عمومی اولیه سهام شرکت پست ژاپن و دو واحد مالی آن، با رشد چشمگیری در روز اول معاملاتی مواجه شد. سهام شرکت پست ژاپن، با رشد 26 درصدی مواجه شد، سهام پست بانک ژاپن رشد 15 درصدی داشت در حالی که سهام بیمه پست ژاپن 56 درصد افزایش را تجربه کرد. دولت ژاپن عرضه عمومی سه مرحله‌ای را به 1.44 هزار میلیارد ین افزایش داد. بر اساس استدلال شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن سرمایه‌گذاران داخلی با سرمایه‌گذاری بیشتر پس‌انداز خود بیشترین سود را از فروش خواهند برد. 

     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     
    برچسب ها