عصر خودرو

مدیرکل بندر شهید رجایی مطرح کرد:

تخصیص ۷۰ میلیون دلار برای توسعه بندر رجایی

عصر بازار- عفیفی پور گفت: ۷۰ میلیون دلار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی تخصیص داده می شود.

تخصیص ۷۰ میلیون دلار برای توسعه بندر رجایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر هرمزگان در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان بنادر  و دریا نوردی از بندر شهیدرجایی  با بیان اینکه  مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی از جمله مصوبات سفر سال 92 رییس جمهوری به استان هرمزگان است، اظهار کرد: بخش نخست این مرحله شامل 442 متر ساخت اسکله به عمق 16 متر و لایروبی یک میلیون و 650 هزار مترمکعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر است که عملیات اجرایی آن از دهه فجر سال 93 آغاز شد.

    عفیفی پور افزود: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در مجموع شامل احداث 1500 متر اسکله، 5 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 55 هکتار محوطه کانتینری است.

    مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه با اجرای کامل مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از 6 میلیون به 8 میلیون TEU افزایش می‌یابد، گفت: بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین -جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری- و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران است.

    وی تاکید کرد: 70 میلیون دلار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی تخصیص داده می شود.

    براساس این گزارش عملیات کانتینری در حوزه بندری از شاخص‌هایی است که مدت‌های بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت. همزمان با  استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، عملیات کانتینری افزایش یافته که نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.

    برچسب ها