عصر خودرو

سفیرتهران درباکو:

۳۵ درصد مبادلات تجاری ایران با جمهوری آذربایجان درحوزه صنعت ساختمان است

عصر بازار- جواد جهانگیر زاده ، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان باکو گفت : ۳۵ درصد مبادلات تجاری ایران با جمهوری آذربایجان در هشت ماه نخست سال جاری میلادی مربوط به حوزه صنعت ساختمان بوده است.

۳۵ درصد مبادلات تجاری ایران با جمهوری آذربایجان درحوزه صنعت ساختمان است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو عصر روز چهارشنبه در جریان بازدید از این نمایشگاه ، گفت : تولیدات شرکت های ایرانی فعال در صنعت ساختمان از لحاظ کیفیت و قیمت قابل رقابت با محصولات کشورهای اروپایی است .
    جهانگیرزاده با اشاره به حضور شرکت های توانمند ایرانی در این نمایشگاه بین المللی و نیز دستآورد های قابل توجه کشورمان در صنعت ساختمان گفت : از مجموع 400 میلیون دلار مبادله تجاری که در هشت ماه نخست سال جاری میلادی بین دو کشور صورت گرفته ، 35 درصد مربوط به حوزه ساختمان و صادرات مصالح ساختمانی به جمهوری آذربایجان است .
    سفیر کشورمان با اشاره به برنامه های دولت جمهوری آذربایجان برای توسعه گردشگری و افزایش تعداد هتل های این کشور از 500 واحد فعلی به یک هزار واحد ، افزود: اجرای این برنامه نیازمند واردات مصالح ساختمانی بویژه از ایران است .
    جهانگیرزاده ، همچنین جمهوری آذربایجان را دروازه ورود شرکت های ایرانی به بازار 200 میلیونی نفری منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که شرکت های ساختمانی کشورمان با تولیدات با کیفیت جایگاه خود در این بازار را حفظ کنند .
    بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ساختمان روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور چند شرکت جمهوری اسلامی ایران فعال در صنعت ساختمان در باکو گشایش یافت .
    مراسم گشایش این نمایشگاه بین المللی با حضور تنی چند از مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان ، مسوولان و نمایندگان شرکتهای خارجی فعال در صنعت ساختمان و نیز هیات تجاری و مهندسی ایران با محوریت استان اردبیل که برای مذاکره راهکارهای توسعه همکاری های اقتصادی با جمهوری آذربایجان در باکو بسر می برند ، برگزار شد .
    در نمایشگاه بین المللی ساختمان باکو نزدیک به 200 شرکت از 28 کشور از جمله شرکت های فولاد امیر کبیر کاشان ، شرکت صنایع فولاد کاوه تیکمه داش ، شرکت سرمایه گذاری گسترش فولاد تبریز ، شرکت برفاب ، شرکت مهر استیل ، شرکت فولاد بناب و چند شرکت دیگر جمهوری اسلامی ایران توانمندی های خود در حوزه های مختلف صنعت ساختمان را به نمایش گذاشتند .
    نیازی صفر اف معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان طی سخنانی حضور تعداد زیادی از شرکت های خارجی در این نمایشگاه را نشانه علاقمندی آنها برای فعالیت در حوزه صنعت ساختمان کشورش توصیف کرد .
    وی ایجاد پاویونهای ملی آلمان ، جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی ، لهستان و نیز حضور تعداد زیادی شرکتهای چینی ، ترکیه ، روسیه و چک در این نمایشگاه بین المللی را قابل تقدیر دانست.
    بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ساختمان باکو تا 21 اکتبر ( 29 مهر ماه ) جاری ادامه خواهد داشت .

    برچسب ها