عصر خودرو

«سخاب۴» صدرنشین بازار اوراق با درآمد ثابت

عصر بازار- بازار فرابورس ایران در آخرین روز کاری هفته جاری مبادلات را با دادوستد بیش از ۲۱۸ میلیون سهم به ارزش یک‌هزار و ۳۷ میلیارد ریال پشت سر گذاشت که این میزان معامله در ۶۰ هزار دفعه صورت گرفت.

«سخاب۴» صدرنشین بازار اوراق با درآمد ثابت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، همزمان با دادوستدهای انجام شده در بازارها، شاخص کل نیز کمتر از یک واحد تنزل کرد تا بدین ترتیب در پله 928 واحدی بایستد. دو نماد از گروه فلزات اساسی به نام‌های «میدکو» و «هرمز» در حالی بیشترین تاثیر منفی بر آیفکس را تا سطح حداکثر یک واحد موجب شدند که دو نماد از گروه‌های شیمیایی و پالایشی یعنی «زاگرس» و «شاوان» تا نزدیکی یک واحد اثر منفی بر آیفکس داشتند تا برآیند این تاثیرات در نهایت شاخص را 0.09 درصد تنزل دهد.

    معاملات بازارهای اول و دوم فرابورس ایران نیز امروز به مبادله بیش از 112 میلیون سهم به ارزش 273 میلیارد ریال منتهی شد و به ترتیب دو نماد «ذوب» و «حآسا» بالاترین حجم و ارزش مبادلاتی را در اختیار گرفتند.

    در صدر نمادهای پربازدید فرابورسی نیز نمادهایی همچون «ولشرق»، «حآسا»، «ذوب»، «ریشمک» و «سمگا» قرار دارند. نماد معاملاتی شرکت‌ شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی نیز با 5 درصد بیشترین افزایش قیمت را در میان سایر نمادهای فرابورسی تجربه کرد.

    سهامداران در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز دادوستد 101 میلیون سهم به ارزش بیش از 167 میلیارد ریال را به ثبت رساندند. امروز در تابلو «ج» بازار پایه نماد معاملاتی شرکت داروسازی شهید قاضی پس از برگزاری مجامع عمومی فوق العاده و عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام بازگشایی شد.

    در همین حال در تابلو اوراق تسهیلات مسکن متقاضیان 78 هزار ورقه تسه را به ارزش حدود 61 میلیارد ریال خرید و فروش کردند. تسه تیرماه 96 بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این تابلو در اختیار گرفت.

    سرمایه‌گذاران بازار اوراق با درآمد ثابت تیز معاملات امروز را با مبادله بیش از 528 هزار ورقه به ارزش افزون بر 495 میلیارد ریال خاتمه دادند و اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب4» بیشترین رقم حجم و ارزش معاملات را در این بازار به خود اختصاص داد.

    برچسب ها