عصر خودرو

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران خبر داد

مذاکره با یک شرکت چینی برای تامین ۳ میلیون صندوق مکانیزه فروش

عصر بازار- مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف با یک شرکت چینی برای تأمین صندوق‌های مکانیزه فروش صحبت کرده و این شرکت چینی هم می‌تواند ۳ میلیون صندوق مکانیزه فروشگاهی را طی یکسال به ما تحویل دهد.

مذاکره با یک شرکت چینی برای تامین ۳ میلیون صندوق مکانیزه فروش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ،رسول جعفریان امروز در نشست خبری مبنی بر اینکه مجری طرح تجهیز صندوق‌های مکانیزه چه کسی است، گفت: در اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی مصوب 1382 وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف بوده که نسبت به ساماندهی صندوق‌های مکانیزه فروش اقدام کند.

    مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران افزود: البته در آن زمان اجرا نشد، تا سال 89 که در برنامه توسعه پنجم ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه باز هم وزارت صنعت، معدن و تجارت را متولی نصب و ساماندهی صندوق‌های مکانیزه فروش است و اتاق اصناف به عنوان یکی از شرکای تعیین کننده اولویت نصب صندوق مکانیزه فروش برای فروشگاه‌ها تعیین شد و تا به امروز هم همین‌گونه است.

    جعفریان با تأکید بر اینکه اتاق اصناف ایران، متولی نصب صندوق مکانیزه فروش نیست و ساختار یک ساختار دولتی است، گفت: اما در اجرای تبصره 2 ماده 162 قانون مالیات‌های مستقیم از سال 95 سازمان مالیاتی کشور متولی نصب و ساماندهی صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی شده است.

    وی با بیان اینکه طیب‌نیا وزیر دولت قبل به معاون رئیس‌جمهور آقای جهانگیری نوشتند که اتاق اصناف ایران در نصب صندوق‌های مکانیزه همکاری نمی‌کنند، گفت: این در حالی است که ما آمادگی داریم و حتی فراخوان داده‌ایم که هر کس می‌خواهد صندوق تولید کند و اصناف هم با این موضوع همکاری می‌کنند و حتی چهار شرکت هم قیمت‌های خود را ارائه کردند.

    وی همچنین در ادامه گفت: در زمان ریاست عسگری بر سازمان مالیاتی، مرتب گفته می‌شد که اصناف برای نصب صندوق‌های مکانیزه با ما همکاری نمی‌کنند، ما هم دلایل را به آقای جهانگیری نوشتیم و اعلام کردیم که عدم توسعه فرهنگی و عدم ایجاد زیرساخت‌ها و عدم داشتن اینترنت دائم و همچنین تشویق‌های لازم مانع کار است.

    مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران اظهار داشت: اتاق اصناف ایران اصلاً نصب‌کننده صندوق مکانیزه نیست و قانون‌گذار گفته است که چه کسی می‌تواند صندوق را نصب کند.

    وی افزود: در سال 84 هیچ قراردادی با هلدینگ برای ساخت صندوق‌های مکانیزه بسته نشد.

    وی همچنین در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه منابع مالی صندوق‌های مکانیزه از کجا تأمین می‌شود و چه کارمزدی برای آن تعیین می‌شود و این کارمزد به کجا واریز می‌شود، گفت: مقرر شده تا از مالیات‌های هر فرد، هزینه صندوق‌های مکانیزه تأمین شود.

    وی افزود: مثلاً اگر مالیات سالانه یک فروشگاه 5 میلیون تومان است و هزینه صندوق 2 میلیون تومان است، صاحب آن فروشگاه به جای پرداخت 5 میلیون تومان، 3 میلیون تومان مالیات می‌پردازد و هزینه صندوق مکانیزه از محل مالیات وی کم می‌شود، در ضمن برای نصب صندوق‌های مکانیزه کارمزدی درنظر گرفته نشده است.

    جعفریان با بیان اینکه اتاق اصناف اجرای طرح صندوق‌های مکانیزه را در چارچوب مشخص می‌پذیرد و تعهد می‌دهد که در عرض پنج سال آن را عملیاتی کند، گفت: البته براساس قانون، قانونگذار این اجازه را نمی‌دهد.

    وی افزود: اتاق اصناف با یک شرکت چینی برای تأمین صندوق‌های مکانیزه فروش صحبت کرده و این شرکت چینی هم می‌تواند 3 میلیون صندوق مکانیزه فروشگاهی را طی یکسال به ما تحویل دهد.

    وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اخیراً در رسانه‌ها گفته شده که 2 نفر از مسئولین اتاق اصناف ایران بازداشت شده‌اند، گفت: تا الان هیچ‌کدام از مسئولین اتاق اصناف ایران و تهران بازداشت نشده‌اند و اگر قرار است کسی را بگیرند، اول باید من را باید بگیرند که من هم تا به حال بازداشت نشده‌ام و چنین چیزی را هم نشنیده‌ام و خدا را شکر که همه مسئولین اتاق اصناف سر جای خودشان هستند و من از این موضوعی که شما مطرح می‌کنید، اطلاع ندارم.

    برچسب ها