عصر خودرو

انجمن آب ایران و فرانسه توافق نامه همکاری امضا کردند

عصر بازار- انجمن متخصصان آب و فاضلاب ایران و انجمن آب فرانسه دقایقی پیش در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، توافق نامه همکاری امضا کردند.

انجمن آب ایران و فرانسه توافق نامه همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایران آنلاین  ، این تفاهمنامه از سوی «امیلی فیول» (Emilie Fillol) به نمایندگی از سیلون بوشه رئیس هیات مدیره انجمن آب فرانسه و «قنبرعلی رجبی» مدیر عامل انجمن متخصصان آب و فاضلاب ایران به امضا رسید.

    در مراسم امضای یادداشت تفاهم «حمیدرضا جانباز» مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز حضور داشت.
    مطالعه مشترک اصول همکاری بین دو مجموعه، تعریف موارد یک توافق نامه همکاری در زمینه نوآوری، مهارت ها و ابزار توسعه اعضای دو مجموعه و همچنین همراهی اعضای هر یک از انجمن ها در عرصه های بین المللی، از جمله موارد این یادداشت تفاهم است.
    همچنین تقویت راههای همکاری به ویژه به واسطه پروژه های بین المللی تحقیق و توسعه و حضور در نمایشگاه های بین المللی آب دو کشور در تهران و مونتپله (سال 2018) از دیگر موارد این تفاهم نامه است.
    «قنبرعلی رجبی» مدیر عامل انجمن متخصصان آب و فاضلاب ایران در حاشیه امضای این یادداشت تفاهم گفت: انجمن متخصصان آب و فاضلاب نخستین انجمن فعال در این حوزه است که حدود 20 سال سابقه کار دارد.
    وی ادامه داد: وظیفه این انجمن، ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی و برگزاری دوره های آموزشی و گسترش فرهنگ نوآوری در بخش آب و فاضلاب است.
    مدیرعامل انجمن متخصصان آب و فاضلاب ایران افزود: در 20 سال اخیر حداقل یک هزار نفر از کارشناسان بخش آب، از سوی انجمن متخصصان آب و فاضلاب برای شرکت در دوره های بین المللی خارجی اعزام شده است.
    خانم فیول نماینده انجمن آب فرانسه نیز در حاشیه امضای این یادداشت تفاهم گفت: این تفاهم نامه موجب گسترش همکاری های دو کشور در آینده نه تنها فقط بین انجمن های ایران و فرانسه بلکه بین شرکت های عضو دو انجمن گسترش خواهد شد.
    وی یکی از اهداف انجمن آب فرانسه را برای ایجاد نوآوری و توانمند سازی شرکت ها عنوان کرد و افزود: این یادداشت تفاهم موجب حضور بیشتر این شرکت ها در بازارهای بین المللی می شود.

    ** عضویت 750 شرکت در انجمن آب فرانسه
    رومن کراوال (Romain Karaval) رایزن اقتصادی سفارت فرانسه در تهران نیز گفت: 750 شرکت فرانسوی در زمینه آب و فاضلاب در انجمن آب فرانسه عضو هستند و در سالهای متمادی، قراردادهای گسترده ای با کشور های مختلف داشته است.
    وی که مدیرعاملی آژانس بیزینس فرانس را نیز برعهده دارد، افزود: این شرکت ها، شرکت هایی پیشرو در زمینه کاری خود در فرانسه هستند و روش ها و تکنولوژی های نوین را در راستای طرح های آب، انتقال آب و فاضلاب ایفا می کنند؛ حضور آنها در این نمایشگاه نشان دهنده علاقه این شرکت ها به حضور در ایران است.
    رایزن اقتصادی سفارت فرانسه در تهران، اظهار امیدواری کرد که امضای این یادداشت تفاهم شروعی برای همکاری تازه با شرکت های ایرانی در زمینه آب باشد.
    وی گفت: کمبود آب آشامیدنی و تنش هایی که در کشور ایران وجود دارد، موضوعی در سطح بین المللی است که باعث شده همکاری های بین المللی در این زمینه شکل بگیرد.
    مدیرعاملی آژانس بیزینس فرانس گفت: آژانس بین المللی دولتی فرانسه، در این زمینه همکاری های خود را به طور جدی با ایران ادامه خواهد داد و شرکت های ایرانی و فرانسوی را برای نزدیک شدن روابط دوجانبه حمایت می کند.
    رایزن اقتصادی سفارت فرانسه در تهران ابراز امیدواری کرد که همکاری های بین ایران و فرانسه به بهترین شکل پیش برود.

    ** زمینه های همکاری گسترده ای میان شرکت های ایرانی و فرانسوی فعال در زمینه آب وجود دارد
    «حمیدرضا جانباز» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم اظهار خرسندی کرد که بخش خصوصی ایران با شرکت های معتبر و صاحب نام دنیا ارتباط مستقیم برقرار می کنند.
    وی گفت: یکی از وظایف آبفای کشور به عنوان متولی آب و فاضلاب ایران، ایجاد ارتباط بین انجمن های آب ایران با انجمن های معتبر دنیا است.
    جانباز اضافه کرد: سابقه همکاری ما با شرکت های فرانسوی به سالها قبل و احداث تصفیه خانه ها در ایران بر می گردد؛ این ارتباط متاسفانه در دوران چند ساله تحریم کاهش جدی پیدا کرد.
    مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص ضرورت حضور شرکت های فرانسوی در ایران گفت: شرکت های فرانسوی شرکت هایی خوشنام در ایران هستند؛ اگر این ارتباط به صورت سیستماتیک برقرار شود، بازار ایران که بازاری دست نخورده و بزرگ است ، می تواند بازار بزرگی برای شرکت های فرانسوی فراهم کند و علاوه بر این، زمینه گسترده ای برای همکاری های دوجانبه فراهم می شود.
    سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب صبح دیروز (سه شنبه) با حضور 258 شرکت داخلی و 105 شرکت خارجی آغاز بکار کرد.
    شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه از 20 کشور از جمله ایتالیا، ترکیه، آلمان، آذربایجان، مجارستان، چین، فرانسه، اسپانیا، دانمارک، کره جنوبی، هندوستان، سوئیس، اتریش، انگلستان، سوئد، ژاپن، کانادا، بلژیک، ایسلند و جمهوری چک هستند.
    در نمایشگاه سیزدهم، کشورهای چین و آلمان و ترکیه به صورت پاویون کشوری در نمایشگاه حضور پر رنگ‌تری از سایر شرکت کنندگان دارند؛ علاوه بر حضور شرکت‌های فعال در بخش صنعت آب، و تاسیسات آب و فاضلاب، تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد و انجمن‌های مرتبط نیز در نمایشگاه حضور دارند تا در خصوص سیاست‌های حوزه خصوصی و تولیدات ساخت داخل و تعامل آن‌ها با دولت نقش جدی‌تری از خود به نمایش بگذارند.
    در این نمایشگاه انواع لوله و اتصالات پلیمری و فلزی، تصفیه و فیلتراسیون، سامانه‌های آب شیرین‌کن، لوله و اتصالات و شیرآلات، اتوماسیون و سامانه‌های ابزار دقیق، سامانه‌های اندازه گیری، تجهیزات آزمایشگاهی و آخرین فناوری‌ها و تولیدات و تجهیزات آب و فاضلاب در معرض نمایش عمومی قرار خواهد گرفت.
    در این نمایشگاه به مدت چهار روز در فضایی به وسعت30 هزار مترمربع برپاست و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعداز ظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

    برچسب ها