عصر خودرو

صادرات میعانات ایران به ۲۹۷ هزار بشکه در روز می‌رسد

عصر بازار- صادرات میعانات ایران در ماه نوامبر نسبت به پایین ترین رقم ۵ ماه اخیر که در ماه اکتبر به ثبت می رسد، یک درصد رشد خواهد کرد.

صادرات میعانات ایران به ۲۹۷ هزار بشکه در روز می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، یک منبع آگاه از برنامه اولیه بارگیری تانکرهای ایران گفت، صادرات میعانات این کشور در ماه نوامبر نسبت به پایین ترین رقم 5 ماه اخیر که در ماه اکتبر به ثبت می رسد، یک درصد رشد خواهد کرد، اما عملیات تعمیرات در یک میدان نفتی مهم ایران همچنان میزان عرضه را محدود خواهد ساخت.

    این منبع آگاه که به دلیل نداشتن اجازه برای صحبت با رسانه ها، نخواست نامش فاش شود گفت، ایران قصد دارد در ماه نوامبر مجموعا حدود 297 هزار بشکه در روز معیانات صادر کند، که اندکی بیش از 295 هزار بشکه ای است که در ماه جاری میلادی صادر می کند.

    این مقام ایرانی اضافه کرد، صادرات میعانات که در تولید محصولات پتروشیمی استفاده دارد، بعد از اتمام عملیات تعمیرات به 450 هزار بشکه در روز باز خواهد گشت، هرچند که این رقم همچنان پایین تر از متوسط صادرات روزانه 550 هزار بشکه ای میعانات ایران در طی 15 ماه گذشته خواهد بود.

    صادرات میعانات ایران در ماه فوریه به بالاترین رقم بعد از تحریم ها یعنی 601 هزار بشکه رسید، که بیش از دو برابر رقم صادر شده در ژانویه 2016، یعنی ماه اول لغو تحریم ها بود، اما از آن زمان به بعد این رقم رو به کاهش گذاشته است.

    به گفته این منبع ایرانی، میزان صادرات میعانات ایران به کره جنوبی از حدود 153 هزار بشکه به حدود 186 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

    در عین حال، انتظار می رود امارات در ماه آینده حدود 99 هزار بشکه میعانات وارد کند، که 11 درصد کمتر از ماه اکتبر خواهد بود. میزان واردات میعانات ژاپن از ایران نیز در ماه نوامبر به 12 هزار بشکه در روز خواهد رسید که 11 درصد کمتر از ماه قبل خواهد بود.

    این منبع افزود، چین که در ماه اکتبر روزانه نزدیک به 17 هزار بشکه میعانات وارد کرده، در ماه آینده هیچ میعاناتی از تهران خریداری نخواهد کرد.

    برچسب ها