عصر خودرو

طلای جهانی از افزایش قیمت بازماند

عصر بازار- طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی به دلیل قوی شدن ارزش دلار از صعود بازماند اما تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و شبه جزیره کره کمک کرد قیمت این فلز ارزشمند ثابت بماند.

طلای جهانی از افزایش قیمت بازماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1293.24 دلار معامله شد.

    در بازار نیویورک، ‌هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.6 درصد کاهش یافت و به 1295.2 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه 1.60 دلار یا 0.1 درصد کاهش داشت و در 1303 دلار بسته شد.

    به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور، عوامل زیادی که در حال حاضر بر قیمت طلا تاثیرگذار هستند، ژئوپلیتیکی هستند اما تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی بر قیمت‌ها قابل ارزیابی نیست.

    دلار روز سه شنبه بدنبال گزارشی که نشان داد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با افزایش نرخ‌های بهره موافق است، در برابر سبدی از ارزهای رقیب افزایش یافت.

    بر اساس گزارش رویترز، اریک روزنگرن، رییس بانک فدرال بوستون اظهار کرده با توجه به ادامه کاهش نرخ بیکاری و رشد تورم، بانک مرکزی آمریکا احتمالا نرخ‌های بهره را در دسامبر افزایش می‌دهد و پس از آن سه تا چهار دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره در سال آینده صورت خواهد گرفت.

    نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و در مقابل، به قیمت طلا که به دلار قیمت‌گذاری میشود، آسیب می‌زند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 17.17 دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 927.50 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 976.50 دلار رسید.

    برچسب ها