عصر خودرو

مدیرعامل شرکت کارگزاری رضوی

با رفع تحریم‌ها سایه ریسک سیستماتیک از سر بازار سرمایه کم می‌شود

عصر بازار: مدیرعامل شرکت کارگزاری رضوی گفت: با برداشته شدن احتمالی تحریم‌ها ریسکس یستماتیک که سایه بر بازار سرمایه کشور انداخته از بین خواهد رفت و سرمایه گذاران خارجی نیز با مقایسه قیمت‌های سهام در ایران با کشورهای منطقه مثل ترکیه و مالزی، به دلیل شرایط مناسب قیمتی به کشور ورود کرده و بازار سرمایه ایران را انتخاب می کنند.

با رفع تحریم‌ها سایه ریسک سیستماتیک از سر بازار سرمایه کم می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۰۰

    کمال خانزاده مدیر عامل شرکت کارگزاری رضوی در گفتگو با «عصر بازار» گفت: مسلما با انجام توافق هسته ای طبیعی است که فضای کسب و کار بهتر شده وبازار سرمایه رشد خواهد کرد و اولین جایی که با رفع تحریم ها می تواند عکس العمل مناسب نشان دهد بورس و بازار سرمایه است بدین صورت که با ورود سرمایه بیشتر به این بازار جهش بورس شروع خواهد شد.
    وی با مثبت ارزیابی کردن اثر رفع احتمالی تحریم ها افزود: صنایع خودروسازی، بانکداری و صنعت بیمه که بیشتر مورد تحریم قرار گرفته اند پیش از سایر صنایع با رفع احتمالی تحریم با سرعت بیشتر از آثار مثبت آن برخوردار می شوند و پس از آن و با تاخیر زمانی سایر صنایع نیز رشد می کنند.
    خانزاده با طبیعی دانستن شوک موجود در بورس تشریح کرد: در حال حاضر قیمت ها در بورس جذاب و ارزش بازار پایین است به همین دلیل من شرایط را تا سال آینده مثبت و صعودی پیش بینی می کنم و با توافق احتمالی و بهبود تولید و صادرات در کشور این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
    مدیرعاملشرکتکارگزاریرضوی با تشریح مشکلات در زمان تحریم بیان داشت: طی چند سال گذشته تولید کنندگان و صادر کنندگان چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم دچار معضلات زیادی بودند از همین رو با باز شدن گره های موجود در روابط با دیگر کشورها در بسیاری از موارد مثل تامین مواد اولیه و سرمایه گذاری خارجی شرایط مطلوب تر خواهد شد.
    وی اظهار کرد: در دوران تحریم سرمایه گذاران خارجی نه تنها به بازار سرمایه ایران وارد نشدند بلکه حتی از این بازار خارج نیز شده اند اما با توافق احتمالی این موضوع روند معکوس به خود گرفته و بازار ایران که بازار جذابی برای سرمایه گذاری است قطعا شرایط خوبی پیدا می کند در این حالت دولت نیز برای مناسب سازی ساختار اقتصادی و اصلاح قوانین وارد عمل می شود.
    وی صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی و صنعت خودرو سازی را جذاب ترین بخش ها برای سرمایه گذاران خارجی دانست و تصریح کرد: صنعت بانکداری با احیای دوباره درآمد های خارجی و صنعت حمل و نقل با شرکت در مناقصه ها و مزایده های بین المللی از آثار رفع تحریم ها سود خواهند برد همچنین افزایش ظرفیت صادرات و کاهش هزینه های جابه جایی پول برای شرکت های صادراتی از دیگر مزایای توافق احتمالی است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو