عصر خودرو

سهم خودروسازها از تسهیلات بانکی چقدر است؟

بدهکارترین صنایع بورسی کشور را بشناسید

عصر بازار: بررسی آخرین وضعیت تسهیلات بانکی دریافت شده از سوی صنایع فعال در بازار سرمایه نشان می دهد شرکت های بورسی بیشتر از سال گذشته وام گرفته اند.

بدهکارترین صنایع بورسی کشور را بشناسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، سه صنعت «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات شیمیایی» بدهکارترین صنایع بورسی به شبکه بانکی هستند.

    بر اساس این گزارش، بررسی آخرین وضعیت تسهیلات بانکی دریافت شده از سوی صنایع فعال در بازار سرمایه نشان می دهد شرکت های بورسی بیشتر از سال گذشته وام گرفته اند.

    در مجموع 365 شرکت فعال در بازار سرمایه  البته به جز صنعت بانکداری مبلغی بالغ بر 495,852 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند که نسبت به سال گذشته حدود 3 درصد و معادل 14,080 میلیارد ریال افزایش یافته است.

    این شرکت ها در مجموع حدود 7,17 درصد از کل تسهیلات مالی اعطایی شبکه بانکی کشور را به خود اختصاص داده اند. در مجموع حدود 14,27 درصد از سرمایه گذاری های صورت پذیرفته در این شرکت ها از طریق دریافت تسهیلات، تامین مالی شده است. این نسبت در سال گذشته حدود 14,37 درصد بوده است که نشان از رشد بیشتر دارایی ها به تناسب رشد تسهیلات مالی دریافتی است.

    سه صنعت فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات و محصولات شیمیایی به ترتیب با تسهیلات بانکی دریافتی به میزان 133,405، 94,809 و 42,612 میلیارد ریالی بالاترین تسهیلات دریافتی را به خود اختصاص داده اند. از منظر درصد تامین مالی از طریق دریافت تسهیلات نیز سه صنعت وسایل پزشکی، سایر واسطه گری های مالی و حمل و نقل به ترتیب با 52،  34,7 و 34,3 حائز رتبه های اول تا سوم بوده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها