عصر خودرو

زنگنه مطرح کرد؛

پرداخت به موقع یارانه؛ اولویت اصلی شرکت پالایش و پخش

عصر بازار- وزیر نفت با بیان اینکه اولویت من در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی یارانه است گفت: باید پول یارانه ازجانب این شرکت به موقع پرداخت شود، زیرا عدم پرداخت آن تنشی در کشور ایجاد می کند.

پرداخت به موقع یارانه؛ اولویت اصلی شرکت پالایش و پخش
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بیژن زنگنه در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی که ظهر امروز برگزار شد، با بیان این که در دوره چهار ساله اخیر اقدامات مهمی در صنعت پالایش و پخش کشور انجام شد، افزود: مهم ترین اقدام بهبود وضعیت سوخت در شهرهای بزرگ بود.

    زنگنه تصریح کرد: سوخت رسانی به موقع به نیروگاه ها و مردم کار بزرگی است و ما در صنعت پالایش و پخش قسمتی از کاررا انجام دادیم.

    وزیر نفت همچنین گفت: در این دوران اقدامات بزرگ دیگری صورت گرفت و برای مثال پالایشگاه آبادان به سامان رسید و البته قسمتی از کار از جمله پالایشگاه سیراف و پالایشگاه ستاره خلیج فارس هنوز ناتمام مانده است.

    وی در ادامه با اشاره به طرح برندینگ، گفت: همزمان با اجرای این طرح باید کیفیت خدماتی که به مردم ارائه می شود افزایش پیدا کند.

    وزیر نفت با اشاره به زمان بازنشستگی مدیرعامل پیشین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز گفت: سه سال از زمان بازنشستگی آقای کاظمی گذشته است و من تصمیم داشتم با توجه به قولی که رییس جمهور در مورد جوان گرایی به مردم داده بود یک نیروی جوان به صنعت نفت اضافه کنم.

    زنگنه گفت: البته هنگامی که از نیروی جوان صحبت می کنیم منظور فقط سن نیست، بلکه خود فرد هم مهم است چه بخواهیم چه نخواهیم ما پیرشده ایم. جوانی نعمت بزرگ خدادادی است. ما نسلی هستیم که در شرایط خوبی آموزش دیدیم و کار یاد گرفتیم و باید این آموزش را به نسل بعد منتقل کنیم. باید قبول کنیم که زمان ما محدود است.

    وی با بیان این که متوسط سن در وزارت نفت بالا است، تصریح کرد: من به رییس جمهور اصرار کردم که به جای من یک جوان به عنوان وزیر نفت معرفی شود و حتی یک نفر را پیشنهاد کردم و گفتم ابتکار، نوآوری و جسارت جوانان بیشتر است، اما موافقت نشد.

    زنگنه تاکید کرد: من با 40 سال گذشته تفاوت زیادی دارم، اما در صنعت نفت اشکالات ساختاری به وجود آمده و خود ساختار می گوید که سن نیروها باید بالا باشد.

    وزیر نفت افزود: یکی از انتقادهایی که به من وارد بود این بود که چرا تعدادی جوان برای آینده پرورش ندادم. من این انتقاد را قبول کردم و اکنون از نیروهای 35 ساله استفاده می کنم تا آموزش ببینند.

    زنگنه در ادامه با اشاره به سابقه آشنایی با مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، اظهار کرد: اقای صادق آبادی از سال 1385 شاگرد من در مقطع کارشناسی ارشد بود و از من در مورد موضوع پایان نامه مشورت گرفت. من موضوع پالایش نفت فوق سنگین را پیشنهاد دادم و روی این موضوع کار کرد. همچنین سابقه کار زیادی دارد و در دفترم به من کمک کردند تا به این نقطه رسیدیم که کار روی میعانات گازی مطلوب است و طرح را در قالب هشت پالایشگاه در سیراف اجرایی کردیم.

    وی با تاکید بر این که اولویت من در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی یارانه است، تصریح کرد: باید پول یارانه ازجانب این شرکت به موقع پرداخت شود، زیرا عدم پرداخت آن تنشی در کشور ایجاد می کند که ارزش ندارد. اولویت دوم من اتمام پالایشگاه های ستاره خلیج فارس و سیراف است.

    وزیر نفت با بیان این که اولویت چهارم در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نوسازی و بهسازی پالایشگاه ها است، افزود: سالی 3000 میلیارد تومان تخفیف برای نوسازی به پالایشگاه ها داده می شود. مازوت برای ما مهم است، زیرا در سال های آتی گرفتار مازوت با سولفور بالا خواهیم بود که برای این موضوع مجموعه ای از راه حل ها دنبال می شود.

    زنگنه ادامه داد: مساله اصلی در پخش، سبک شدن است در برخی شهرها مردم برای رسیدن به یک جایگاه سوخت باید چند کیلومتر رانندگی کنند. از سوی دیگر طرح پیمایش باید درون و بیرون شهر تکمیل شود.

    میزان گوگرد در بنزین بالا نیست

    وزیر نفت گفت: کیفیت بنزین معمولا روند یکنواختی دارد و میزان گوگرد در بنزین ناچیز است و اگر اتفاقی افتاده گذرا بوده است.
    بیژن زنگنه در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران افزود : کیفیت بنزین کاهش پیدا نمی‌کند و در تهران و کلانشهرها باید معاینه فنی خودروها را در نظر گرفت.
    وی اظهار داشت : از سوی دیگر یک سری آلاینده‌های ثابت در شهرها مانند برخی نیروگاه‌ها و برخی واحدها که سوخت را بدسوزی می‌کنند ، وجود دارد.
    وی با بیان اینکه هدف ما رسیدن به ظرفیت پالایشی سه میلیون بشکه در روز است، ادامه داد: این ظرفیت باید در مجموعه پالایشگاه‌های سیراف، ستاره خلیج فارس، جاسک و آناهیتا تحقق پیدا کند.

    زنگنه درباره دیگر اولویت های وزارت نفت در حوزه پالایش و پخش گفت: بهسازی پالایشگاه‌ها، ارتقاء کیفیت فرآورده‌ها، کاهش مازوت و اجرای طرح برندسازی از دیگر اولویت‌هایی است که باید در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مورد توجه قرار گیرد.

    وزیر نفت درباره آخرین وضع پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: این پالایشگاه بنزین تولید می‌کند ، اما دو واحد بعدی هم باید راه‌اندازی شود که این موضوع را باید سهامداران پیگیری کنند.

    زنگنه افزود : ما هم در حال پیگیری هستیم اما سهامدار اصلی این پالایشگاه تامین اجتماعی است ، مدیریت تامین اجتماعی برای سومین بار تغییر کرد و امیدواریم مدیریت جدید به این موضوع بپردازد.

    وی با تاکید بر ادامه جوانگرایی در وزارت نفت افزود : شاید جوانگرایی در سطح معاونت‌ها نباشد، اما یک اصل است و جزء برنامه‌های دولت محسوب می‌شود. مدیران جوان باید از تجربه مدیران باتجربه استفاده کنند و از مدیران باتجربه خواهش کردم به جوان‌ها کمک کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو