عصر خودرو

یلن رئیس فدرال رزرو در سخنرانی سی دومین سمیناربین المللی بانکی (G۳۰) عنوان کرد؛

نشانه های افزایش نرخ تورم آمریکا در ماه های آتی

عصر بازار- جانت یلن رئیس بانک فدرال رزرو امریکا در سخنرانی سی دومین سمیناربین المللی بانکی (G۳۰) عنوان کرد.

نشانه های افزایش نرخ تورم آمریکا در ماه های آتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در سال جاری سرمایه گذاری در اقتصاد با رشد خوبی همراه بوده است و صادرات نیز نسبت به سال 2016 در وضعبت مناسب تری قرار دارد و نظام بانکداری در طی یک سال اخیر نسبتا رشد داشته است و بازار کار تقویت شده است. اگرچه  تاثیر خسارات ناشی از طوفان های اخیر بر اقتصاد غیر قابل انکار است اما تجربه نشان می دهد برای میان مدت تاثیر منفی چندانی در اقتصاد نخواهد داشت.

    در سال جاری آمار اشتغال در وضعیت مناسب و قابل قبولی قرار داشت که متاسفانه به دلیل آسیب بلاهای طبیعی در ماه سپتامبر با افت مواجه شد اما با وجود خسارات ناشی از طوفان بر بازار، آمار بیکاری نسبت به داده های انتهای سال 2016 با کاهش همراه شده است و با افزایش تعداد استعفای داوطلبانه از کار، نشانه هایی از تقویت بازار کار می باشد و پیش بینی می شود به زودی مردم به زندگی عادی بازگردند و وضعیت اشتغال به حد مطلوب برسد.

    تقویت متوالی بازار کار و نرخ تورم پایین نشان از پایین بودن موقتی نرخ تورم دارد و چشم انداز ما این است که رشد کند آن ادامه دار نخواهد بود. چرا که نرخ تورم در 12 ماه گذشته 2 درصد بوده است و با افزایش ارزش شاخص جهانی دلار و کاهش قیمت نقت، نرخ تورم تا حدوددی پایین نگه داشته شده است.
    با افزایش نرخ بهره و به تبع رشد تقویت بازار کار با زیر نظر داشتن داده های اقتصادی با افزایش نرخ تورم در ماه های بعد روبرو خواهیم بود.

    افزایش مستمر عملکرد اقتصادی تضمینی بر افزایش نرخ بهره برای رسیدن به بازار کار پایدار و نرخ تورم مناسب است و فدرال رزرو در جلسه ماه سپتامبر خود تصمیم به آغاز برنامه کاهش ترازنامه گرفته است و سیاست انقباض ترازنامه را در گام های منظم و قابل پیش بینی اجرا خواهد کرد.

    نویسنده: احرام شاه محمدی
    برچسب ها