عصر خودرو

بالا رفتن تورم بیش از انتظار در آمریکا با طوفان‌ها اخیر

عصر بازار- طوفان‌های اخیر آمریکا باعث شد قیمت حامل‌های انرژی و تورم بیش از انتظار در این کشور افزایش یابد، احتمالاً بانک مرکزی نرخ سود بانکی را در آینده نزدیک بالا می‌برد.

بالا رفتن تورم بیش از انتظار در آمریکا با طوفان‌ها اخیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، در ماه سپتامبر تورم در آمریکا بالاترین رشد خود را در 8 ماه گذشته تجربه کرد که اصلی‌ترین دلیل آن افزایش قیمت بنزین در این کشور بوده است.

    وقوع طوفان‌های هاروی و ایرما باعث شد تا بخش قابل توجهی از ظرفیت پالایشگاه‌ها در آمریکا خاموش شده و به اقتصاد آمریکا ضربه وارد کند.

    این افزایش و تورم زمینه بیشتری را برای بالا بردن نرخ بهره دلار از سوی بانک مرکزی فدرال آمریکا در ماه دسامبر فراهم می‌کند. علی‌رغم افزایش کلی تورم بدون در نظر گرفتن قیمت غذا و سوخت، تورم آمریکا تقریباً تغییر نکرده و هزینه‌ها و درآمدها در بخش تولید در آمریکا تغییری نکرده است.

    از سوی دیگر با توجه به بالا رفتن ارزش دلار در بازار جهانی حجم خرید مصرف‌کنندگان در آمریکا افزایش یافته و واردات آمریکا نیز بالا رفته است.

    هم‌اکنون بانک مرکزی فدرال آمریکا با چالش جدیدی در زمینه بالا بردن قیمت‌ها بدون ضربه زدن به رشد اقتصادی این کشور مواجه است و این در حالی است که روزبه‌روز احتمال بالا بردن نرخ بهره دلار توسط بانک مرکزی فدرال آمریکا افزایش می‌یابد.

    در حال حاضر مقامات بانک مرکزی فدرال آمریکا در شرایط کاملاً پیچیده‌ای در تبیین سیاست‌های پولی آمریکا قرار دارند؛ چراکه دولت ترامپ نیز در حال آماده‌سازی بسته محرک اقتصادی این کشور برای اجرای آن است.

    در ماه سپتامبر نرخ تورم به 2.2 درصد رسید که نسبت به ماه قبل از آن 0.3 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها