عصر خودرو

همکاری خارجی در سایپا در قالب شریک پایدار پیگیری می شود

عصر بازار- رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: همکاری خارجی در سایپا در قالب شریک پایدار پیگیری می شود و رفتاری هوشمندانه داریم.

همکاری خارجی در سایپا در قالب شریک پایدار پیگیری می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، سیدمحمدعلی سید ابریشمی درباره همکاری صنعت خودروسازی خارجی با ساپیا در دوره پسابرجام گفت: شرکت نیسان که پیش از این بازار ایران را به خاطر بازار آمریکا و اعمال تحریم ها ترک و خسارت زیادی به شریک تجاری خود در ایران وارد کرده بود، در رایزنی های چندماه های اخیر موافقت کرده است محصولات این شرکت به صورت مستمر در ایران تولید شود.

    وی افزود: همچنین شرکت نیسان در موضوع تامین قطعات یدکی لطمه زیادی به کشور وارد کرد اما اخیرا با توجه به محدودیت هایی که دولت قائل شده، در مذاکره با نیسان شرایط ویژه ای دیده ایم که باید این شرکت با شرکت تولیدکننده داخلی همکاری کند.

    سیدابریشمی خاطر نشان کرد: انتظار از شرکت تجاری این است در شرایط رونق یا رکود بازار، شریک تجاری ما باشد و درست نیست شریک تجاری در زمان هایی که منافعش ایجاب می کند همکاری کند و در شرایطی که حضورش در بازار سخت می شود، کشور را ترک کند.

    سید ابریشمی درباره مذاکره با شرکت های خودروساز کیا (کره جنوبی) نیز گفت: این شرکت زمانی که محصولاتش را به راحتی می توانست در بازار ایران وارد کند، علاقه ای برای همکاری با ایران نداشت اما با توجه به شرایط جدید ابراز تمایل کرده است چند محصولش را در شرکت پارس خودرو تولید کند.

    سیدابریشمی یکی از معضلات کشور را آلودگی های زیست محیطی در برخی شهرها دانست و گفت: خودروهایی که میزان مصرف سوخت بالا دارد یا ناقص می سوزد از عوامل این آلودگی هاست که باید اصلاح شود.

    رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: پیشرفت فناوری های نوین شرایط را برای عرضه خودروهای برقی به بازار فراهم کرده است و خودروسازان داخلی نیز برای اینکه از بازار عقب نباشند باید برای طراحی خودروها جدید اقدام کنند.

    رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا افزود: تا سال 2050 بیشتر خودروهایی که در اختیار مردم قرار می گیرد، خودروهای برقی خواهد بود.

    سیدابریشمی اضافه کرد: خودرو تیبای 2 برقی به عنوان نخستین محصول این شرکت به صورت نمونه در سال جاری تولید می شود که برای تولید انبوه باید زیرساخت ها ی لازم ایجاد شود و کاهش سود و عوارض گمرکی واردات قطعات مربوط به خودروهای برقی نیز مهم است.

    وی گفت: در این صورت شرایط مناسبی برای عرضه خودروهای برقی در کشور فراهم خواهد شد.

    معصوم نجفیان عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا نیز با اشاره به افزایش 58 درصد تولید پارسال گفت: تولید امسال نیز 22 درصد رشد داشته است.

    معصوم نجفیان با بیان اینکه سازندگان قطعات خودرو باید تامین منابع مالی شود، افزود: دولت باید خودروسازان داخلی را حمایت کند.

    وی گفت: در زنجیره تامین قطعات خودرو نزدیک به 700 سازنده وجود دارد، افزود: سایپا سازندگان ضعیف در زنجیره خود را حمایت می کند تا مشکلی ایجاد نشود.

    نجفیان اضافه کرد: امسال تلاش کردیم منابع مالی

    سازندگان ضعیف تامین شود زیرا آنها شریک تجاری سایپا هستند و مشکلات آنها برای شرکت های خودرو ساز ایجاد مشکل می کند.

    مدیرعامل سازه گستر سایپا با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه باید تقویت شود، افزود: ژاپن و آلمان بعد از جنگ جهانی دوم سه ضلع مثلت تولید کننده، مصرف کننده و دولت تشکیل دادند و فرهنگ تولید ملی را در فرهنگ خود نهادینه کردند.

    نجفیان گفت: تولیدکنندگان ژاپن و آمریکا با حمایت مالی دولت و مصرف کنندگان ارتقاء کیفی یافتندو در ایران هم دولت باید از تولید کنندگان داخلی حمایت کند.

    یادآور می شود صادرات قطعات گروه خودروسازی ساپیا به بازارهای اروپایی به طور میانگین سالانه 14درصد افزایش یافته است. با توجه به پتانسیل های بسیار بالای صنعت قطعه ایران و نیز قراردادهای جدید خودرویی با کشورهای خارجی، مذاکرات جدی با زنجیره تامین خودروسازان جهانی در گروه سایپا در حال انجام است.

    برچسب ها