عصر خودرو

مژده عضو شورای عالی بورس به کارگزاران:

مالیات بر ارزش افزوده لغو شد

عصر بازار: عضو شورای عالی بورس با اعلام مژده و خبری خوش به کارگزاران گفت: بعد از سه سال پیگیری ، مالیات بر ارزش افزوده لغو شد.

مالیات بر ارزش افزوده لغو شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار»، در جریان برگزاری جلسه عصر دیروز کانون کارگزاران که با موضوع ارایه گزارش نمایندگان کانون در هیات مدیره بورس ها برگزار شد، مصطفی حقیقی مهمانداری با اعلام اینکه مژده و خبری خوش برای کارگزاران دارد، گفت: بعد از سه سال پیگیری ، مالیات بر ارزش افزوده لغو شده که در آینده ایی نزدیک عملی می شود.

    وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک روسا و معاونین سازمان های امور مالیاتی و بورس ، مدیرعامل بورس و دبیر کانون کارگزاران در شنبه 9 آبان ادامه داد: درحالی طبق مصوبه 16 بهمن 91 شورای عالی بورس، فهرست خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس‌ها و بازار خارج از بورس موضوع بند 11 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده مشخص شده که در جلسه مشترک اخیر این موضوع بررسی و مقرر شد، مالیات بر ارزش افزوده خدمات کارگزاران لغو شود.

    رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران این تصمیم را رویدادی خوش و مثبت برای صنعت کارگزاری و شرکت های کارگزاری دانست که طی دو سال اخیر با چالش های متعددی همراه شده اند.

    حقیقی مهمانداری ادامه داد: همچنین موضوع مالیات برارزش افزوده اعتبارات اعطایی توسط کارگزاران نیز مطرح و مقرر شد مورد بررسی قرار گیرد و سازمان بورس با تغییر برخی از کلمات و جملات و ذکر دلایل، پیشنهاداتی برای 12بند مصوبه شورا و اعتبارات اعطایی کارگزاران به منظور تعیین مصادیق "خدمات معاملات و تسویه اوراق بهاردار و کالا" به سازمان امور مالیاتی ارائه کند تا این سازمان موارد مورد توافق را ابلاغ کند.

    وی ضمن بیان برخی موارد صمیمانه و بدون انعکاس رسانه ایی ، درباره نتیجه تلاش ها برای لغو یا تعدیل عوارض کسب و پیشه و پسماند شهرداری هم گفت: علاوه بر پیگیری طرح شکایت همه کارگزاران ،درخواست برگزاری جلسه با وزیر کشور از طریق وزیر اقتصاد ارایه شده تا مورد هم به نتیجه برسد.

    وی با اعلام اینکه وزیر اقتصاد نطر مساعدی به بازار سرمایه داشته و همواره پیگیر توسعه این بازار است، خاطر نشان کرد: مسائلی چون تغییر اساسنامه کانون، اجرایی شدن آیین نامه انضباطی، اصلاح مقررات معاملات بورس و فربورس، برگزاری آزمون و رتبه بندی کارگزاران توسط کانون، حذف نظارت های موازی و اسناد کاغذی، عضویت کانون در مراجع رسیدگی به تخلفات و تایید صلاحیت مدیران و شرکت اطلاع رسانی و کاهش حق دسترسی کارگزاران به سامانه معاملات، از مهمترین مواردی که از سازمان بورس پیگیری می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها