عصر خودرو

الفبای سرمایه گذاری به کودکان را بیاموزیم؛

بیزی کید کودکانی سرمایه گذار می پرورد

عصر بازار- بازارهای سهام در همه جای دنیا یک بازار بالغ و پیشرفته است که پیچیدگی های خاصی بر مبنای ریاضیات و معادلات آماری دارد. اما همه این ها موجب نمی شود که شرکت خدمات آنلاین "بیزی کید " از ارائه خدمات بازار سهام به کودکان صرفه نظر کند.

بیزی کید کودکانی سرمایه گذار می پرورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت خدمات آنلاین بیزی کید با ارائه پلتفرم معاملاتی برای کودکان در بازار سهام، تلاش دارد تا نحوه سرمایه گذاری، سهامداری، خرج کردن و سپرده گذاری را به کودکان آموزش دهد .

    بیزی کید همراه با شریک خود شرکت خدمات "اینویتسینگ وب سایت استاکپایل" به والدین پیشنهاد می دهد که با در اختیار گذاشتن 10 دلار به هر کودک زمینه سهامداری و سرمایه گذاری برای کودکان را فراهم کنند.

    بر این اساس، کودکانی که وارد این سایت می شوند می توانند سهام بسیاری از شرکت ها را بدون پرداخت هیچ وجهی خریداری کنند از جمله سهام شرکت اپل، آمازون و نایکی اما برای باقی سهام شرکت ها باید مبلغی بسیار ناچیز را پرداخت کنند.

    بر اساس اظهارات بیزی کید، هدف از ارائه این سایت این است که باب گفت و گو در خصوص سهامداری و سرمایه گذاری در میان خانواده ها گشایش یابد و والدین بدون در اختیار گذاشتن تجربه های کلامی، کودکان را در محیط سرمایه گذاری قرار دهند تا کودک به تنهایی روند سرمایه گذاری را تجربه کنند.

    به این ترتیب کودک به تنهایی از طریق آموزش های سایت می آموزد که در چه موقعیتی سهام خود را بفروشد و در چه موقعیتی سهم خریداری کند .

    گرگ مورست، مدیر عامل بیزی کید در خصوص این وب سایت افزود: سرمایه گذاری در سنین کم موجب می شود که سرمایه گذارانی موفق در آینده داشته باشیم .

    وی افزود: سرمایه گذاری در طیف وسیع، موضوعی است که دانش آموزان تا قبل از رسیدن به دانشگاه از آموزش در خصوص آن بی بهره هستند . بیشتر مدارس هیچ ساعتی را برای آموزش سرمایه گذاری به صورت جدی اختصاص نمی دهند و آمارها نشان می دهد والدین نیز به دلیل مشغله های کاری، از آموزش نحوه سرمایه گذاری به کودکان خودباز می مانند.

    طبق آمار منتشر شده در سایت اینوستنگین، 80 درصد والدین معتقدند صحبت با کودکان در خصوص مسائل سرمایه گذاری و آموزش به آنها در این خصوص بسیار حیاتی است اما همین سایت اظهار می دارد که تقریبا 71 درصد از این 80 درصد، زمانی را برای آموزش به کودکان اختصاص نمی دهند .

    بر طبق این آمار، 63 درصد از والدین اذعان داشتند که در طول روز تنها دو بار امکان صحبت در خصوص مسائل مالی و سرمایه گذاری با کودکان خود را دارند. 56 درصد از والدین اظهار داشتند که تا به حال هیچ گفت و گویی با کودکان خود در این خصوص ندارند و 41 درصد  از والدین می گویند به هیچ وجه در این خصوص با کودکان خود صحبت نمی کنند.

    مورست می گوید آموزش های سرمایه گذاری به کودکان این امکان را فراهم می کند تا در آینده سرمایه گذاران باهوشی تربیت کنیم که بتوانند در خصوص مسائل مالی بهترین تصمیمات را اخذ کنند.

    استیو سیبلد کارشناس برنامه " کودکان ثروتمند چگونه فمر می کنند" در شبکه ان بی سی در این خصوص گفته بود: اگر به یک بچه به عنوان هدیه مقداری سهم بدهیم حتی اگر آن سهم عملکرد خوبی هم نداشته باشد می توانیم به کودک نحوه برخورد با مسائل مالی را بیاموزیم .

    برچسب ها