عصر خودرو

نخستین معامله گازوئیل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران

عصر بازار- در جریان معاملات روز گذشته (دو‌شنبه ۱۱ آبان ۹۴)، برای نخستین بار در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران یک هزار تن نفت گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان و در محل تحویل انبار نفت ساری معامله شد.

نخستین معامله گازوئیل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر بازار، دکتر سیدعلی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی ایران، با اعلام این خبر افزود: در معاملات امروز، نفت گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان با سه محل تحویل مختلف شامل انبار نفت ساری، مشهد و اصفهان در بورس انرژی ایران عرضه شد. روش انجام معامله به صورت کشف پریمیوم بوده و قیمت پایه جهت واریز پیش پرداخت بر اساس قیمت تقریبی نفت گاز (Gas oil) موجود در نشریه Platts در تاریخ 26 اکتبر 2015، 419 دلار درنظر گرفته شده بود.
    وی افزود: پس از پایان عرضه‌ها در نهایت نفت گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان و در محل تحویل ساری به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال معامله شد.
    دکتر حسینی با بیان اینکه با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تاکنون علاوه بر مقصد افغانستان شاهد عرضه این کالا در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران به مقاصد پاکستان با محل تحویل انبار نفت زاهدان و چابهار و ترکیه با محل تحویل انبار نفت تبریز بوده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد عرضه‌های این محصول در بورس انرژی ایران به مقاصد عراق و ارمنستان نیز باشیم.
    در معاملات امروز بورس انرژی ایران شاهد سه عرضه دیگر نفت گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقاصد پاکستان با محل تحویل انبار نفت زاهدان و چابهار و ترکیه با محل تحویل انبار نفت تبریز بودیم. هریک از این عرضه‌ها شامل 1000 تن نفت گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بود و قیمت پایه جهت واریز پیش پرداخت معادل 423 دلار درنظر گرفته شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها