عصر خودرو

با کشف گسترده‌تر بودن دامنه دستکاری داده‌ها؛

بحران کوبه استیل عمیق‌تر شد

عصر بازار- مدیر اجرایی ارشد کوبه استیل روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دامنه دستکاری داده‌های این شرکت از ژاپن فراتر رفته است.

بحران کوبه استیل عمیق‌تر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مدیر اجرایی ارشد کوبه استیل روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دامنه دستکاری داده‌های این شرکت از ژاپن هم فراتر می‌رود. این درحالی‌ صورت گرفت که دولت ژاپن طی فرمانی از این شرکت خواست که چگونگی وقوع دستکاری داده‌ها را توضیح دهد و موارد تاثیرگذار بر ایمنی را که در زنجیره‌های تولید جهانی ترس و وحشت ایجاد کرده است مشخص کند.

    هیرویا کاوازاکی به خبرنگاران گفت: (با این کلاهبرداری) اعتبار کوبه استیل به صفر سقوط کرده است. ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا هرچه زودتر اعتماد بازار را دوباره به دست آوریم.

    آکیهیرو تادا، مدیرکل اداره صنایع تولیدی وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن قبل از دیدار با مدیران کوبه استیل گفت: وزارت تجارت ژاپن کلاهبرداری و دستکاری داده‌ها توسط کوبه استیل را به عنوان یک مساله جدی که موجب خدشه‌دار شدن اعتماد به صنعت تولید این کشور شده است در نظر می‌گیرد.

    کوبه استیل اعلام کرد که 70 مورد دستکاری داده‌ها را هم در موادی که در دیسک‌های نوری و نمایشگرهای کریستال مایع کاربرد دارند، در موسسه تحقیقات کوبلکوی خود که محصولاتی را برای این شرکت می‌سازد و تست می‌کند، کشف کرده است.

    این موارد جدید پس از آن منتشر شد که روز گذشته کوبه استیل اعتراف کرد در مورد کیفیت محصولات آلومینیوم و مس خود که در خودرو، هواپیما، موشک‌های فضاپیما، و تجهیزات نظامی به کار رفته‌اند، دروغ گفته است.

    سقوط سهام این شرکت باعث شد تا ظرف دو روز، 1.6 میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت کاسته شود.

    برچسب ها