عصر خودرو

وزیر دارایی انگلیس درباره برگزیت بدون توافق به بروکسل هشدار داد

عصر بازار- وزیر دارایی انگلیس به اتحادیه اروپا هشدار داد اگر در مذاکرات جدایی لندن از بروکسل توافقی حاصل نشود، هیچ مبلغی از سوی انگلیس به اتحادیه اروپا پرداخت نخواهد شد.

وزیر دارایی انگلیس درباره برگزیت بدون توافق به بروکسل هشدار داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، فیلیپ هاموند وزیر اقتصاد انگلیس در یادداشتی برای روزنامه تایمز هشدار داد اگر لندن و بروکسل در برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به توافق نرسند، هیچ پولی به اتحادیه اروپا پرداخت نخواهد شد.

    هاموند در یادداشت تایمز نوشت، آماده هر نتیجه‌ای در مذاکرات برگزیت حتی مذاکرات بدون حصول توافق بوده و درباره چالش‌های موجود درباره جدایی لندن از بروکسل واقع‌بین است.

    فیلیپ هاموند نوشت بهترین انگیزه اقتصادی در برگزیت، داشتن اطمینان است و این اطمینان از طریق توافق در موارد مربوط به آینده روابط بلندمدت لندن و بروکسل حاصل می‌شود.

    به دنبال پیچیده و سخت شدن روند مذاکرات بین لندن و اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت، ترزا می نخست وزیر انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافقی هشدار داد و از طرحی اضطراری برای به حداقل رساندن ضررهای ناشی از خروج از انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق خبر داد.

    این طرح زمانی مطرح شد که ترزا می اعتراف کرد، خروج از بن‌بست مذاکرات برگزیت ممکن است به حداقل یک سال دیگر زمان نیاز داشته باشد.

    یک ماه پیش از این ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت برای پیشرفت در مذاکرات مالی برگزیت، نیاز به یک معجزه است.

    بریتانیا پذیرفته در صورت حصول توافق با بروکسل و در دوره گذار برگزیت، نزدیک به 50 میلیارد پوند برای مشارکت اقتصادی به اتحادیه اروپا پرداخت کند.

    لندن مذاکرات دوساله خروج را با بروکسل در ماه مارس 2017 آغاز کرد اما تا کنون با پیشرفتی همراه نبوده و دو طرف بر سر مسایل متعددی از جمله هزینه مذاکرات و آینده روابط مالی با یکدیگر تفاهم ندارند.

    مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند،‌ ولز، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو