عصر خودرو

دیروز رقم خورد؛

رشد ۷۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار: حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالا به پنج هزار و ۸۲۹ قرارداد و به ارزش بیش از ۵۵۲ میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که روز یکشنبه حجم معاملات آتی به سه هزار و ۲۸۹ قرارداد رسیده بود که این نشان از رشد ۷۷ درصدی حجم قراردادهای آتی سکه دارد.

رشد ۷۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران و بازار نقدی دیروز دوشنبه همزمان با افت نرخ طلای جهانی با روند کاهشی به معاملات خود پایان داد، به طوری که طی این معاملات هر چهار سررسید فعال بازار آتی با روند نزولی مواجه شد. بر این اساس سکه سررسید آبان ماه با افت 0/24 درصدی و با نرخ 935 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 936 هزار تومان به فروش رسید که کاهش 0/29 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 941 هزار تومان معامله شد و افت 0/2 درصدی را در این روز تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 948 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و کاهش 0/17 درصدی را نسبت به روز یکشنبه اخیر تجربه کرد.

    از طرفی روز گذشته قیمت سکه در بازار نقدی تحت تاثیر متغیرهای کاهش با افت نرخ روبه رو شد و با قیمت 934هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. بهای نیم‌سکه نیز به 468 هزار تومان رسید که دو هزار تومان کاهش داشت. همچنین ربع سکه با قیمت 248 و سکه یک گرمی با نرخ 168 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    اما در بازار جهانی در حالی که سرمایه گذاران نگران اند که فدرال رزرو آمریکا امسال نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت طلا دیروز به پایین ترین رقم 4 هفته گذشته رسید و در محدوده 1134 دلار و 50 سنت داد و ستد شد، که تاثیر زیادی بر روند قیمت سکه در بازاز داخلی داشت. کارشناسان معتقدند افزایش نوسانات بهای طلا در روزهای اخیر، موجب افزایش جذابیت بازار آتی سکه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو