عصر خودرو

تهدید اوپکی‌ها از سوی هند ؛

در صورت بالا نگهداشتن قیمت، واردات نفت از اوپک را کاهش می‌دهیم

عصر بازار- دولت هند تهدید کرد در صورتی که سازمان کشورهای صادر کننده نفت قیمت نفت خود را کاهش ندهند واردات از اوپک را کاهش می‌دهند.

در صورت بالا نگهداشتن قیمت، واردات نفت از اوپک را کاهش می‌دهیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، دولت هند اوپک را تهدید کرد در صورتیکه قیمت نفت خود را کاهش ندهند این کشور به دنبال منبع جدید نفت خواهند رفت.

    هندی‌ها در حالی این تهدیدات را مطرح کرده‌اند که اولین محموله وارداتی نفت خود از آمریکا را طی روزهای اخیر دریافت کرده‌اند.

    بنا به آنچه هندی‌ها مدعی هستند، این محموله وارداتی از آمریکا 2 دلار در هر بشکه ارزان‌تر از واردات نفت از دوبی بوده است.

    دهارمندرا پرادهان وزیر نفت و گاز هند از اوپک خواسته است تا در نشست آتی وزرای خود، کاهش قیمت برای صادرات به برخی کشورها از جمله هند را مد نظر قرار دهند.

    در حال حاضر هند 86 درصد از نفت، 75 درصد و 95 درصد از ال‌ان جی خود را از کشورهای عضو اوپک دریافت می‌کند.

    پرادهان در دیدار با محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در دهلی نو گفت: اوپک باید به سمت قیمت‌گذاری مسئولانه قدم بردارد چرا که این مسئله برای هند از نظر اجتماعی، اقتصادی و همچنین توسعه بسیار مهم است.

    پرادهان به دبیرکل اوپک تاکید کرد: در حال حاضر 3 پالایشگاه بزرگ دولتی این کشور برای خرید حدود 8 میلیون بشکه نفت از آمریکا ثبت سفارش کرده و یک پالایشگاه خصوصی دیگر نیز برای خرید 2 میلیون بشکه نفت از آمریکا اقدام کرده است.

    بارکیندو برای شرکت در اولین جلسه مجمع انرژی هند موسوم به سراویک، به دهلی‌نو سفر کرده است.

    در این اجلاس صدها نفر از کارشناسان بین‌المللی از کشورها و شرکت‌های نفتی جهان از جمله مدیران عامل شرکت‌های آرامکو عربستان، مبادله پترولیوم، XLNG&XCOA و همچنین برخی شرکت‌های کازپروم نفت، اگزون مبیل، بریتیش پترولیوم، رویال دات شل، امرون، کورون و نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی حضور دارند.

    قرار است هفته آینده آرامکو عربستان که بزرگترین صادر کننده نفت به هند محسوب می‌شود یک شرکت مشترک با طرف‌های هندی تأسیس کند. آرامکو قصد دارد بخشی از سهام یک پالایشگاه بزرگ در هند را خریداری کند.

    پرادهان روز یکشنبه در افتتاح اولین دفتر آرامکو در دهلی نو گفت: افتتاح این دفتر می‌تواند رابطه خریدار و فروشنده بین هند و عربستان را به یک شراکت استراتژیک در حوزه هیدروکربنی دارد.

    برچسب ها