عصر خودرو

تلاش آرامکو برای گسترش حضور در بازار انرژی هند

عصر بازار- غول نفتی دولتی آرامکوی عربستان سرگرم مذاکره با پالایشگاه‌های هندی متعددی بوده و امیدوار است که تا سال آینده یک قرارداد همکاری مشترک امضا کند.

تلاش آرامکو برای گسترش حضور در بازار انرژی هند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، امین ناصر، مدیرعامل آرامکو در کنفرانس «ایندین انرژی فروم» در دهلی نو با بیان اینکه مذاکرات جدی در جریان است، ابراز امیدواری کرد که یک قرارداد همکاری مشترک (جوینت ونچر) تا سال آینده نهایی شود.

    وزیر نفت هند در ژوئن اظهار کرده بود که آرامکو مایل است در پالایشگاهی به ظرفیت پالایش 1.2 میلیون بشکه در روز در بخش غربی هند سهمی خریداری کند.

    بزرگترین تولیدکننده نفت جهان در پالایشگاه‌های خارجی سرمایه‌گذاری می‌کند تا از تقاضایی که برای نفت خام وجود دارد استفاده کرده و سهم بازارش را در آستانه عرضه اولیه سهام گسترش دهد.

    آرامکو قصد دارد پنج درصد از سهم خود را در سال 2018 در بازار عرضه کند که ممکن است با دریافت حداکثر 100 میلیارد دلار، به بزرگترین عرضه اولیه سهام جهان تبدیل شود.

    ناصر گفت آرامکو علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش پایین‌دستی هند، پالایش، پتروشیمی و فروش سوخت است.

    عربستان سعودی با عراق برای عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به هند رقابت می‌کند. طبق آمار رویترز، عراق در اوت برای پنجمین ماه متوالی از عربستان سبقت گرفته است.

    بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی اوایل امسال به منظور تضمین قراردادهای بلندمدت فروش نفت، متعهد شد سرمایه‌گذاری‌های به ارزش میلیاردها دلار در اندونزی و مالی انجام دهد.

    طبق برآورد آژانس بین‌المللی انرژی، ظرفیت پالایش هند از رشد تقاضا برای سوخت عقب خواهد ماند و سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های جدید ضروری است.

    آرامکو با هدف گسترش حضورش در هند، دفتر جدیدی در دهلی نو دایر کرده است.

    دارمندرا پرادهان که واحد هندی آرامکو را افتتاح کرد، گفت: آرامکو علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پالایشگاه در این کشور آسیایی است و به زودی به هند خواهد آمد.

    مدیرعامل آرامکو اظهار کرده است که این شرکت تعداد کارمندانش در هند را نسبت به حال حاضر چهار برابر خواهد کرد. این شرکت که 14 کارمند داشت، اکنون شمار کارمندانش را به حدود 30 نفر افزایش داده است.

    برچسب ها