عصر خودرو

منابع هندی خبر دادند

سفر مقامات بانک هندی به تهران برای ادامه همکاری‌ها با ایران

عصر بازار: در حالی که تحریم های غرب علیه ایران در حال لغو شدن است، بانک یو سی اوی هند، تنها بانک عامل تجارت نفتی تهران و دهلی نو برای ادامه همکاری ها با ایران در دوره پسا تحریم نمایندگان خود را به تهران فرستاد.

سفر مقامات بانک هندی به تهران برای ادامه همکاری‌ها با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه خبری ایندیا تایمز، در حالی که تحریم های غرب علیه ایران در حال لغو شدن است، بانک یو سی اوی هند، تنها بانک عامل تجارت نفتی تهران و دهلی نو به دنبال توسعه فرصت های تجاری و بهره گیری از منابع موجود ایران در این بانک است.

    یک هیئت 4 نفره از بانک یو سی او به ریاست جی کی گارگ، مدیر اجرایی این بانک اخیرا به تهران سفر کرده تا اطمینان حاصل کند که این بانک همچنان بانکی است که برای حمایت از مبادلات تجاری بین دو کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پیش بینی می شود با کاهش تحریم ها حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال مالی جاری با بیش از یک سوم افزایش به 6 میلیارد دلار برسد.
    مدیر اجرایی یو سی او در این باره گفت: «ما در طی 3 سال گذشته رابطه ای را با ایران ایجاد کرده ایم. ما باید از این ارتباط استفاده کنیم.»
    «احتمالا فرصت های تجاری بیشتری از جانب ایران به وجود خواهد آمد و وقتی تحریم ها برداشته شود، حجم مبادلات تجاری افزایش خواهد یافت.»
    با لغو تحریم ها، این بانک هندی ممکن است ناگزیر باشد با دیگر بانک های هندی نظیر بانک دولتی هند که قصد دارد ارتباطات قبلی خود با جمهوری اسلامی را احیا کند، به رقابت بپردازد.
    ایران و قدرت های جهانی در ماه جولای توافقی را امضا کردند که بر اساس آن تحریم های این کشور در مقابل محدود شدن برنامه هسته ای اش لغو خواهد شد.
    هیئت اعزامی بانک یو سی او با مقامات بانک مرکزی و بانک های تجاری مهم این کشور نظیر بانک پارسیان و بانک پاسارگاد دیدار کردند تا فرصت های تامین مالی مشتریان وارد کننده و صادر کننده را بررسی کنند.
    این بانک ها در کنار 8 بانک دیگر از جمله بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه و بانک همت ایرانیان برای حمایت از روابط تجاری دو جانبه ایران و هند در طول دوره تحریم ها حساب های روپیه در بانک یو سی او ایجاد کرده اند.
    عدم وابستگی بانک یو سی او به سیستم مالی امریکا و کشورهای غربی به این بانک کمک کرده تا موقعیت ویژه ای در روابط ایران و هند در طول دوره تحریم ها به دست بیاورد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها