عصر خودرو

رویترز:

کاهش تولید نفت آمریکا و عربستان ترمز کاهش قیمت را کشید

عصر بازار-کاهش فعالیت‌های حفاری در آمریکا و تقویت احتمالات مبنی بر ادامه کاهش تولید عربستان، مانع از ادامه کاهش‌های قیمت در روز جمعه شد و قیمت‌ها امروز تقریبا ثابت ماند.

کاهش تولید نفت آمریکا و عربستان ترمز کاهش قیمت را کشید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، پس از کاهش 2 درصدی قیمت نفت در روز جمعه، با توجه به کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفتی آمریکا و همچنین با تقویت احتمالات مبنی بر اینکه عربستان تولید خود را برای حمایت از بازار کاهش خواهد داد، قیمت‌ها در معاملات امروز ثابت ماند.

    هر بشکه نفت خام آمریکا با 24 سنت افزایش 49.53 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت برنت نیز با 13 سنت افزایش 55.75 دلار معامله شد.

    هرچند بازارها امروز باز هستند اما فعالیت‌های تجاری امروز به علت تعطیلات روز کلمب در آمریکا بسیار کم است.

    با ایجاد دوباره نگرانی در مورد تولید مازاد در بازار، قیمت نفت روز جمعه 2 درصد افت کرد و قیمت نفت خام آمریکا به زیر 50 دلار در هر بشکه رسید.

    اما به گفته تاجران، یک کاهش گزارش شده در تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا برای تولید جدید مانع از ادامه کاهش قیمت‌ها شد.

    بیکر هیوز، شرکت خدمات نفتی روز جمعه اعلام کرد با خاموش شدن 2 دکل نفتی آمریکا در هفته گذشته، مجموع این دکل‌ها به 748 دکل رسید.

    با بروز نشانه‌ای از احساس قوی که بر بازار حاکم می‌شود، معاملات آتی نفت قوت گرفت. درعین حال، بنادر نفتی، تولیدکنندگان و پالایشگاه‌ها در لوئیزیانا، میسی‌سیپی و آلاباما که تسهیلات خود را در آستانه طوفان «نیت» تعطیل کرده بودند، با دور شدن طوفان از زیرساخت‌های انرژی آمریکا در حال برنامه‌ای برای بازگشایی دوباره این زیرساخت‌ها در روز دوشنبه هستند.

    تاجران می‌گویند که تاثیرات «نیت» کمتر از تندبادهایی بوده است که این ناحیه را در ماه گذشته درنوردیده است.

    مت استنلی، دلال سوخت در دبی گفت: «من فکر نمی‌کنم که این طوفان تاثیر بیشتری بر تولید داشته باشد...آنچه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت بخش پالایشی است.»

    «با توجه به افزایش صادرات نفت خام آمریکا و کاهش فصلی تقاضا در آمریکا، ما می توانیم شاهد شروع زودتر کاهش حاشیه سود در پالایش باشیم.»

    شین چنل، مشاور اوراق قرضه در بازار در این رابطه گفت: «ما همچنان مطمئن هستیم که عربستان به حمایت از بازار نفت به ویژه تا زمانیکه آرامکو را بفروشد، ادامه خواهد داد.»

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو