عصر خودرو

افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت کالا در سال جاری

عصر بازار- مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: ترانزیت کالا از ۳۲ مرز زمین و آبی در ۶ ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافت.

افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت کالا در سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل ایرنا، رضا نفیسی افزود: در شش ماه نخست سال جاری بیش از 4 میلیون و 857 هزار تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد.

    به گفته وی، در این مدت از مجموع کالاهای ترانزیت شده، یک‌ میلیون و 540 هزار تن را مواد نفتی و 3 میلیون و 317 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل دادند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و موادغذایی بوده است.
    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌المللی افزود: در مدت یاد شده از بین مرزهای کشور، بندر شهیدرجایی با یک‌ میلیون و 704 هزار تن معادل 35.1 درصد فعالترین مرز در زمینهٔ ترانزیت ورود کالا بوده و پس ‌از آن مرزهای پرویزخان با 2.8 درصد و بازرگان با 10.1 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
    نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهیدرجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون بوده است.
    جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک خود به عنوان چهار راه ترانزیتی آسیا و اروپا دارای ظرفیت های زیادی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر با استفاده از شیوه‌های مختلف حمل‌و نقل است و دولت در صدد است برای افزایش درآمدهای ارزی ترانزیت کالا و مسافر در کشور بیش از پیش تقویت شود .

    برچسب ها