عصر خودرو

همراه با کدال

شفاف سازی دو شرکت بورسی

عصر بازار: پتروشیمی خارک درباره علت عدم ارائه گزارش ۶ ماهه خود و کاشی سعدی نیز درباره دلایل تعدیل منفی پیش بینی سود خود شفاف سازی کردند. فنوال در یک اصلاحیه، پیش بینی سود خود را بیش از ۱۰ درصد افزایش داد

شفاف سازی دو شرکت بورسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت پتروشیمی خارک که با نماد «شخارک» در بورس تهران فعالیت می کند، صبح امروز در اطلاعیه ای درباره عدم ارائه گزارش 6 ماهه خود که موعد مقرر آن گذشته است شفاف سازی کرد. در این اطلاعیه همچنین، مقدار تولید و فروش در 6 ماه ابتدای سال جاری گزارش شده است که شرکت از نظر مقدار تولید و فروش حدودا 53 درصد پیش بینی خود برای کل سال را در 6 ماه اولیه پوشش داده است که آمار معقولی است.

    این در حالی است که به گفته شرکت، نرخ قطعی خرید گاز مصرفی این شرکت هنوز از سوی فروشنده اعلام نشده است و در نتیجه «شخارک» نتوانسته صورت های مالی و عملکرد کامل خود در 6 ماه را گزارش کند. بنابراین، پس از دریافت اطلاعات کامل، به سرعت صورت های مالی را منتشر خواهد کرد.

    از سوی دیگر، شرکت کاشی و سرامیک سعدی که با نماد «کسعدی» در بورس فعالیت دارد در گزارش 6 ماهه خود، تعدیل 46 درصدی سودآوری (از 151 ریال به ازای هر سهم به 81 ریال) را پیش بینی کرده است. در این خصوص، مدیر عامل شرکت در گزارشی شفاف سازی دلایل این تعدیل منفی را بیان کرده است. در این میان، بازسازی و نوسازی خط تولید شرکت در ابتدای سال که منجر به کاهش تولید و فروش شده است و همچنین رکود بازار مسکن و در نتیجه کاهش تقاضا به عنوان برخی دلایل تعدیل منفی شرکت عنوان شده اند.

    شرکت کارخانه های تولیدی نورد آلومینیم که با نماد «فنوال» در بورس فعال است، در اصلاحیه ای پیش بینی سود خود بر اساس گزارش 6 ماهه 3 ریال (معادل 11 درصد) افزایش داده و از 28 ریال به 31 ریال رسانده است. بررسی جزئیات صورت مالی این شرکت نشان می دهد علت این تغییر پیش بینی سود، تغییر درآمدهای متفرقه شرکت است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها