عصر خودرو

هیأت انگلیسی بر سر چه‌ مذاکره کرد؟

آینده رابطه اقتصادی ایران و انگلیس

عصر بازار: یکی از مقامات ارشد اتاق بازرگانی ایران از آینده رابطه اقتصادی ایران و انگلیس سخن گفت و توضیح داد که هیات تجاری که از انگلیس به ایران آمده، بر سر چه مواردی با ایرانی‌ها مذاکره کردند.

آینده رابطه اقتصادی ایران و انگلیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، چند روز پیش برای دومین مرتبه پس از اعلام توافق ایران و 5+1 یک هیات تجاری از انگلیس به ایران آمد.  پس از حضور در ایران، آنها ساعاتی را میزبان مقامات ارشد اتاق بازرگانی ایران بودند که روز گذشته محسن جلالپور، رئیس اتاق ایران در مورد این دیدار جزئیاتی را شرح داد.

    اما اینکه کدام شرکت‌های خارجی در این هیات نماینده داشتند و قرار است در آینده رابطه اقتصادی ایران و انگلیس چه اتفاق‌هایی بیفتد را علاءمیرمحمدصادقی، از مقامات ارشد اتاق بازرگانی حاضر در دیدار اخیر پاسخ داد.

    علاء میرمحمد صادقی، نائب رئیس اتاق تهران و عضو اتاق ایران در خصوص این دیدار به اقتصادنیوز گفت: انگلیسی‌ها مثل سایر هیأت‌هایی که برای سرمایه‌گذاری آمدند، آمادگی دارند که تجارت با ایران را ادامه دهند و زمینه افزایش صادرات و واردات تا آذر ماه سال جاری فراهم خواهد شد.

    وی ادامه داد: اعضای این هیات اظهار امیدواری می‌کردند که ما می‌توانیم مجدداً سطح مبادلاتمان را به سطح قبل برگردانیم. اکنون که ایران با این تفاهم و انعقاد برجام درصدد رفع مشکلات است، موانع را به تدریج برخواهد داشت. ما مایلیم که اتاق بازرگانی هم همکاری کند و خودمان هم تلاش می‌کنیم تا سطح سرمایه‌گذاری، بازرگانی و کارهای تجاری مشترک را به مانند گذشته کنیم.

    میرمحمد صادقی با بیان اینکه انگلیسی‌ها منتظرند اجرای برجام عملی شود، در مورد زمینه‌های همکاری ایران و انگلیس توضیح داد: در حال حاضر ایران فقط طالب تکنولوژی بیشتر است که تکنولوژی را انگلستان می‌تواند به ایران بیاورد تا سرمایه‌گذاری مشترک در داخل ایران صورت گیرد و زمینه‌ای فراهم شود که کالاهای ایران هم به انگلستان صادر شوند.

    وی در ادامه به اقتصادنیوز گفت: در حال حاضر ایران پیشرفت‌های چشم‌گیری نسبت به گذشته کرده و وضع تجارت آن تفاوت کرده است و ایران فقط مصرف کننده نیست، ولی می‌توان کالا‌های مشترک در ایران تولید کرد و این کالاها را به کشور‌های هسایه ایران که شاید بیش از 300 میلیون جمعیت دارند مشترکاً صادر کرد.

    نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: انگلیسی‌ها از این پیشنهاد استقبال کردند و اظهار امیدواری کردند که هر‌چه زودتر بتوانند زمینه‌ ارتقاء سطح بازرگانی و سرمایه‌گذاری با ایران را افزایش دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها