عصر خودرو

طوفان ناته ۹۲ درصد تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک را تعطیل کرد

عصر بازار-در حالی که طوفان گرمسیری ناته در حال حرکت به سمت تاسیسات انرژی در بخش مرکزی سواحل آمریکا در خلیج مکزیک است که حدود ۶ هفته پیش در اثر وقوع طوفان هاروی آسیب دیده بود، ۹۲ درصد از تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک تعطیل شده است.

طوفان ناته ۹۲ درصد تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک را تعطیل کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که طوفان گرمسیری ناته در حال حرکت به سمت تاسیسات انرژی در بخش مرکزی سواحل آمریکا در خلیج مکزیک است که حدود 6 هفته پیش در اثر وقوع طوفان هاروی آسیب دیده بود، 92 درصد از تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک و 3 درصد از ظرفیت پالایشگاهی این کشور در این منطقه تعطیل شده است.

    این طوفان سهمگین موجب تخلیه بیش از 300 سکوی نفتی در نزدیکی سواحل آمریکا در خلیج مکزیک شده که بسیار بیشتر از تعداد سکوهای تخلیه شده در جریان طوفان هاروی است.

    به گفته مرکز ملی طوفان های امریکا، طوفان ناته احتمالا یک طوفان درجه 2 خواهد بود که در بین درجه گذاری طوفان ها در آمریکا بین 5 تا یک، طوفانی نسبتا ضعیف محسوب می شود و سرعت وزش باد در جریان این طوفان به 110 مایل در ساعت، (معادل 177 کیلومتر در ساعت) خواهد رسید.

    طوفان ناته بعد از ظهر شنبه در حدود 80 کیلومتری جنوب دهانه رودخانه میسی سیپی قرار داشت و سرعت آن 23 مایل بر ساعت گزارش شده بود.

    مسیر عبور طوفان هاروی بیشتر به منطقه تولید نفت فراساحلی آمریکا نزدیک است، در حالی که طوفان هاروی بیشتر مراکز پالایشگاهی این کشور را هدف قرار داده بود. بر اساس امارهای رسمی، روز شنبه به دلیل طوفان، تولید روزانه حدود 1.6 میلیون بشکه نفت و 2.48 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی متوقف شد.

    شرکت شورون روز شنبه تولید نفت خود در منطقه پاسکاگولا را متوقف کرد. شرکت فیلیپس 66 هم تایید کرده که پالایشگاه الاینس این شرکت تعطیل شده است.

    برچسب ها