عصر خودرو

رئیس سازمان برنامه و بودجه :

۴۱۳۱ پروژه تملک دارایی سرمایه ای به بخش خصوصی واگذار شد

عصر بازار- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از واگذاری چهار هزار و ۱۳۱ پروژه تملک دارایی سرمایه ای به بخش خصوصی خبر داد و گفت این واگذاری یا به صورت فروش به بخش خصوصی و یا به صورت عقد قرارداد مشارکت عمومی-خصوصی موسوم به PPP بوده است.

۴۱۳۱ پروژه تملک دارایی سرمایه ای به بخش خصوصی واگذار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،«محمد باقر نوبخت» روز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این واگذاری ها در مجموع 690 هزار و 960 میلیارد ریال صرفه جویی برای دولت به همراه داشته است.
    سخنگوی دولت ادامه داد: پس از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و تکلیفی که مجلس برای سازمان برنامه و بودجه در مورد واگذاری طرح های عمرانی تعیین کرد، با یک بررسی متوجه شدیم 6 هزار و 49 پروژه ناتمام و 65 هزار و 478 پروژه استانی نیمه تمام در دست دولت است.
    وی گفت: اگر دولت می خواست به روال معمول کار این پروژه ها را ادامه دهد باید 12 سال وقت و چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صرف آن می کرد که چنین چیزی توجیه اقتصادی نداشت و از سوی دیگر، همه این طرح ها برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی نداشتند.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: بنابراین دولت از ساز و کار نوینی که امروزه در دنیا استفاده می شود به نام قرارداد PPP استفاده کرد.
    به گفته نوبخت، از آنجا که این واگذاری باید به صورت شفاف و قانونمند انجام می شد تا مساله رانت خواری پیش نیاید، مقررات و آیین نامه های مربوط تهیه و به تصویب دولت رسید و طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی به صورت شفاف از طریق سایتی که به همین منظور طراحی و راه اندازی شده بود به اطلاع مردم رسید.
    وی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر اصلاح قانون بودجه سال 1395 که موجب شد دولت بتواند نسبت به تکمیل طرح های عمرانی، تادیه بدهی ها و تسریع فعالیت ها اقدام کند، تشکر کرد.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: سال گذشته برای نخستین بار 73 درصد اعتبارات طرح های عمرانی پرداخت شد که این کار به کمک مجلس شورای اسلامی از طریق دادن اجازه به دولت برای دادن تخصیص بیش از 100 درصد برای تکمیل برخی طرح های عمرانی انجام شد.
    به گفته وی، راه آهن همدان و کرمانشاه با تخصیص های 194 و 140 درصدی تکمیل شدند و در مورد راه آهن قزوین-رشت تخصیص 134 درصدی، راه آهن مراغه-ارومیه (که ظرف ماه های آینده افتتاح می شود) تخصیص 218 درصدی و راه آهن میانه -تبریز تخصیص 122 درصدی انجام شده است.

    برچسب ها