عصر خودرو

یک کارشناس بررسی کرد؛

چشم انداز روشن بازار پتروشیمی پس از لغو تحریم ها

عصر بازار: بازار پتروشیمی در انتظار اعلام نتایج مذاکرات است تا با اطمینان بیشتری فعالیت خود را آغاز کند؛ با این حال توافق هسته ای و لغو تحریم ها می تواند اوضاع بازار پتروشیمی را به مراتب بهتر از ماه های گذشته رقم بزند.

چشم انداز روشن بازار پتروشیمی پس از لغو تحریم ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، احمد رضایی، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات، فعالان حوزه پتروشیمی را بسیار محتاط کرده است و از این رو بازار پتروشیمی در شرایط کنونی با دو دسته از خریداران روبه رو است، برخی که در انتظار اعلام نتایج مذاکرات هستند و برخی دیگر با افزایش حجم معاملات در هفته گذشته نشان دادند که خرید برخی از محصولاتی که به کف رسیده، برای آنها به صرفه است.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: نتایج مذاکرات هنوز اعلام نشده و قیمت دلار در حال نوسان است و از این رو بازار برای ورود به معاملات مطمئن نیست. این در حالی است که نگرانی از افت قیمت دلار متاثر از اعلام نتایج مثبت مذاکرات نیز وجود دارد و از این رو معامله گران ترس دارند که با ضرر مالی مواجه شوند.

    این کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه حجم خرید تولیدکننده ها در بازار پتروشیمی کاهش یافته است، تاکید کرد: ترس از ریزش قیمت دلار واسطه ها را از بازار پتروشیمی پس زده و از سوی دیگر عدم نبود تولیدکننده هم در چرخه معاملات سبب شده تا شاهد کمبود کالا در بازار داخل باشیم و افزایش قیمت محصولات پتروشیمی باشیم .

    رضایی با بیان اینکه چشم انداز بازار پتروشیمی پس از توافق هسته ای و لغو تحریم ها روشن است، افزود: اگر نتایج مذاکرات مثبت شود، برای تثبیت قیمت دلار زمان نیاز است و به نظر می رسد پس از تثبیت قیمت دلار بازار محصولات پتروشیمی با شرایط بهتری روبه رو شود. با این حال شرایط فعلی بازار به گونه ای است که عرضه نکردن یک محصول که مصرف بالایی هم دارد، نمی تواند تاثیر چشمگیری بر روند قیمتی آن داشته باشد. 

    برچسب ها