عصر خودرو

هر اونس ۱۱۳۷ دلار

آرامش بازار طلا بعد از ۴ جلسه سقوط

عصر بازار: در حالی که سرمایه گذاران از ترس افزایش نرخ بهره در سال جاری،‌ طلا را باقیمت‌های پایین به فروش می‌رسانند، این فلز زرد بعد از چهار روز کاهش قیمت، روز سه‌شنبه به ثبات نسبی رسید. هرچند همچنان در نزدیکی کمترین مقدار خود در چهار هفته اخیر نوسان می‌کند.

آرامش بازار طلا بعد از ۴ جلسه سقوط
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصانیوز، هر اونس طلا با 0.2 درصد رشد نسبت به جلسه گذشته یکهزار و 137 دلار و 50 سنت معامله شد، ولی همچنان نزدیک به کمترین مقدار چهار هفته خود ( 1132 دلار) معامله می‌شود.

    دیروز این فلز گرانبها برای چهارمین جلسه متوالی به سقوط خود ادامه داد. ادوارد میر تحلیلگر اف‌سی استون اعلام کرد: «ما در کوتاه‌مدت، به گروه فلزات گران‌بها با دید منفی می‌نگریم. دلار قوی‌تر، رشد بازار سهام آمریکا، فروش اجباری صندوق‌ سرمایه‌گذاری بورس،‌ فدرال‌رزور عصبی به همراه تصویر تکنیکال وخیم، همه در کنار هم به طولانی‌ترشدن حالت دفاعی طلا کمک می‌کند.»

    به عنوان یک دارایی معاف از پرداخت بهره، تقاضای طلا با نرخ بهره بالاتر ضربه خواهد خورد،‌ در حالی که دلار قوی‌تر باعث گرانتر شدن طلا برای دارندگان ارزهای خارجی می‌شود.

    آمار اقتصادی آمریکا در روز دوشنبه باعث تقویت احتمال نرخ بهره در سال جاری خواهد شد. فعالیت تولیدی در ماه اکتبر به کمترین میزان دو سال و نیم اخیر خود رسید، ولی افزایش میزان سفارشات جدید باعث زنده نگاه داشتن امید آمریکایی‌ها شد.

    داده‌های اقتصادی نشان می‌دهند که هزینه‌های ساخت و ساز در ماه سپتامبر به بیشترین سطح هفت سال ونیم اخیر رسیده که نشان می‌دهد اقتصاد با وجود نشانه‌هایی از بهبود هزینه مصرف کنندگان هنوز دچار رکود است.

    بر اساس تحلیل کارشناسان،‌ سطح حمایتی بعدی برای طلا در قیمت 1121 دلاری به‌وجود می‌آید. با این حال سقوط طلا به زیر 1105 دلار همچنان وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها