عصر خودرو

ثبت بالاترین قیمت نفت برای ایران در سال ۲۰۱۷؛

قیمت نفت خام سبک ایران ۵۷ دلاری شد

عصر بازار- قیمت نفت خام سبک ایران با بیش از ۲ دلار افزایش، به ۵۷ دلار برای هر بشکه رسید تا بالاترین قیمت نفت برای ایران در سال ۲۰۱۷ رقم بخورد.

قیمت نفت خام سبک ایران ۵۷ دلاری شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به 29 سپتامبر، با 2 دلار و 2 سنت افزایش به 57 دلار برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال 2017 تاکنون، 49 دلار و 66 سنت برای هر بشکه بوده است. ارزش نفت خام سنگین ایران نیز به 54 دلار و 53 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته قبل از آن، یک دلار و 49 سنت افزایش نشان می‌دهد.

    قیمت سبد نفتی اوپک نیز به 55 دلار و 78 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته، یک دلار و 56 سنت افزایش یافته است. قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی و برنت نیز در هفته منتهی به 29 سپتامبر به ترتیب یک دلار و 77 سنت و یک دلار و 92 سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به 51 دلار و 83 سنت و 58 دلار و 59 سنت برای هر بشکه رسید.

    همچنین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به 55 دلار و 54 سنت و 56 دلار و 2020 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته، به ترتیب یک دلار و 21 سنت و یک دلار و 34 سنت افزایش نشان می‌دهد.

    تحلیلگران بر این عقیده اند که توافق کاهش تولید  نفت اوپک و کشورهای داوطلب غیراوپک، ادامه خواهد داشت. در همین زمینه، الکساندر نواک، وزیر نفت روسیه اعلام کرد که از ادامه کاهش تولید تا تابستان آینده، حمایت خواهد کرد.

    بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سطح ذخیره سازی  نفت خام این کشور در هفته منتهی به 22 سپتامبر، با یک میلیون و 800 هزار بشکه کاهش به حدود 471 میلیون بشکه رسید که این  امر، در راستای افزایش صادرات نفت خام و بالارفتن  بهره‌برداری از  پالایشگاهها صورت گرفته است.

    برچسب ها