عصر خودرو

بزرگترین مشتریان نفت خام و میعانات گازی ایران مشخص شدند

عصر بازار- چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه، هلند و یونان لیست خریداران نفت خام و میعانات گازی ایران را تشکیل می‌دهند که کشورهای چین و هند با خرید بیش از یک میلیون بشکه نفت خام و کره جنوبی با خرید حدود ۲۱۵ هزار بشکه میعانات گازی از ایران در صدر این لیست نشسته‌اند.

بزرگترین مشتریان نفت خام و میعانات گازی ایران مشخص شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر  به بیش از 2 میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسید و در این میان کشورمان در این ماه 2 میلیون و 250 هزار بشکه نفت خام به مقاصد مختلف آسیایی و اروپایی صادر کرد.

    بر اساس برآوردهای صورت گرفته چین و هند بزرگترین مشتریان نفت خام ایران هستند که بیش از یک میلیون بشکه از ایران نفت خریداری می‌کنند.

    ایران در ماه سپتامبر حدود 430 هزار بشکه میعانات گازی به مقاصد آسیایی صادر کرد که کره جنوبی با توجه به اینکه میزبان نیمی از میعانات گازی ایران بود بزرگترین مشتری میعانات گازی ایران محسوب می‌شود.

    بر اساس این گزارش، حجم صادرات صورت گرفته از طریق نفتکش‌ها از بنادر ایرانی در ماه اوت نیز 2.5 درصد رشد کرد و به 2.42 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 2.37 میلیون بشکه در روز در ژوییه رسید.

    برچسب ها