عصر خودرو

کسری بودجه آمریکا می‌تواند مانع برنامه کاهش مالیاتی ترامپ شود

عصر بازار- کسری بودجه آمریکا، به مانع بزرگی برای برنامه‌ اصلاح مالیاتی ترامپ و جمهوری‌خواهان ارشد کنگره، تبدیل می‌شود.

کسری بودجه آمریکا می‌تواند مانع برنامه کاهش مالیاتی ترامپ شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، کسری بودجه آمریکا به مانع بزرگی برای برنامه‌ اصلاح مالیاتی ترامپ و جمهوری‌خواهان ارشد کنگره، تبدیل می‌شود و یکی از جنگ‌طلبان ارشد در سنا، یک هفته پس از معرفی این برنامه، گفته است که هرگونه کسری مالی می‌تواند باعث قطع حمایت او شود.

    کسری بودجه از مدت‌ها قبل بسیاری از برنامه‌های مهم هزینه‌کردهای فدرال از پیشنهاد بهبود زیرساخت‌ها تا تقویت نظامی را، متوقف کرده و حالا پیشنهاد کاهش مالیات ترامپ در معرض خطر قرار گرفته است.

    سناتور باب کروکر گفت: دولت همین حالا به دنبال نجات دادن خود است. من این طور می‌بینم که برخی از روسای نگارنده قانون مالیات، به دنبال نجات خود هستند. من با این همه کمبود شجاعتی که می‌بینم، دلسرد شدم.

    مشکل اصلی اینجا است که دولت فدرال، با کسری و بدهی ملی سالانه 550 میلیارد دلار  روبرو است و در منطقه قرمز قرار دارد و تجمع کسری‌ها و بهره‌های گذشته وام‌دهندگان به خزانه‌داری آمریکا از 20 تریلیون دلار فراتر رفته است.

    برنامه کاهش مالیاتی جمهوری‌خواهان که در هفته گذشته معرفی شد در نظر دارد، 6 تریلیون دلار از مالیات را حذف کند که این به شدت درآمدهای فدرال را کاهش خواهد داد. متناسب با این کاهش درآمد، هیچ کاهش هزینه‌کردی پیشنهاد نشده است. بنابراین کاهش مالیاتی که ترامپ به دنبال آن است به خودی خود به طور گسترده کسری بودجه را افزایش داده و به بدهی‌ها اضافه می‌کند.

    دولت گفته است که برای این که کاهش درآمدها جبران شود باید دو اتفاق بیافتد. اول این که با رشد اقتصادی درآمدهای مالیاتی جدیدی ایجاد شود. پیش‌بینی تحقق این مورد بسیار متفاوت است و جمهوری‌خواهان با پیش‌بینی رشد اقتصادی بسیار قوی‌تر انتظار دارند در اثر کاهش مالیات، درآمدهای دولتی با حجمی بسیار زیاد و غیرعادی افزایش پیدا کند.

    یک راه دیگر جلوگیری از بیشتر شدن کسری بودجه این است که کنگره با پیشنهاد دادن تعیین مالیات‌های جدیدی، کاهش مالیات شدید پیشنهاد شده توسط ترامپ برای شرکت‌ها، تجارت‌های کوچک و آمریکایی‌های ثروتمند را جبران کند.

    برچسب ها