عصر خودرو

در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا صعود کرد

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز جمعه با افزایش روبرو شد و شاخص دلار هم در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان به بیشترین سطح خود در ۷ هفته اخیر رسید.

شاخص بورس آسیا صعود کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ب ، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز جمعه به دلیل خوش بینی از انتشار آمار بالا اشتغال زایی در آمریکا، با افزایش شروع بکار کرد؛ این در حالی است که انتظار می رود در ماه گذشته میلادی.90 هزار اشتغال زایی جدید در آمریکا بوجود آمده باشد.

    در همین حال بر آورد می شود شاخص بورس «فوتسی» لندن 2 دهم درصد و بورس «دی ای ایکس» آلمان 0.07 درصد روند صعودی داشته باشد؛ اما شاخص بورس «سی ای سی» فرانسه 3 دهم درصد سیر نزولی را تجربه کند.

    همچنین میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن 3 دهم درصد افزایش یافت که سیر صعودی شاخص این منطقه در مجموع برای هفته جاری میلادی 1.6 درصد ثبت شده است.

    بر همین اساس، بورس «نیکی» ژاپن 3 دهم درصد بالا آمد؛ ضمن اینکه بورس استرالیا و «کاسپی» کره جنوبی هر کدام 9 دهم درصد جهش پیدا کردند.

    البته در آمریکا شاخص بورس «اس اند پی 500 » وال استریت هم در روز پنج شنبه به دلیل گمانه زنی از اصلاح قوانین مالیاتی آمریکا به بالاترین سطح خود از سال 1997 میلادی به بعد رسید.

    در بازار جهانی ارز هم شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان با یک دهم درصد افزایش به 94.057 واحد رسید که بیشترین سیر صعودی این ارز پیشگام در 7 هفته اخیر محسوب می شود؛ در حالیکه یورو به روند کاهشی خود ادامه داد و با رسیدن به 1.1686 دلار، کمترین رقم در 2 ماه اخیر را تجربه کرد. هر دلار استرالیا هم با 5 دهم درصد کاهش به0.7753 دلار رسید.

    ضمن اینکه پوند انگلیس به 1.3073 دلار رسید که پایین ترین رقم در یک ماه اخیر است؛ البته هر دلار در برابر 112.990 ین معامله شد که حاکی از تقویت 0.15 درصدی دلار دارد. همچنین اوراق بهادر 10 ساله آمریکا، 2.353 درصد افزایش داشت.

    برچسب ها