عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که یک طوفان گرمسیری جدید در حال حرکت به سمت خلیج مکزیک است و در شرایطی که بازارهای چین یک هفته است که به دلیل هفته طلایی این کشور تعطیل هستند، معاملات بازار نفت در روز جمعه به شکلی محتاطانه در جریان است.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که یک طوفان گرمسیری جدید در حال حرکت به سمت خلیج مکزیک است و در شرایطی که بازارهای چین یک هفته است که به دلیل هفته طلایی این کشور تعطیل هستند، معاملات بازار نفت در روز جمعه به شکلی محتاطانه در جریان است.

    اما در عین حال، احتمال تمدید توافق کاهش تولید توسط اوپک و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه موجب تقویت قیمت ها شده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 3 کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 50 دلار و 76 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم امروز 4 سنت کاهش داشت و به رقم 56 دلار و 96 سنت رسید.

    به دلیل تعطیلات هفته طلایی در چین و همچنین به دلیل اینکه تجار در حال رصد کردن حرکت طوفان گرمسیری ناته هستند که عازم خلیج مکزیک است، حجم معاملات امروز در بازار نفت چندان بالا نبوده است. طوفان ناته که تنها چند هفته بعد از چند طوفان مهیب در راه سواحل آمریکاست، موجب تعطیلی مجدد برخی پالایشگاه ها شده است.

    بندر نفتی فراساحلی لوئیزیانا، که یکی از مهمترین تاسیسات نفتی در خلیج مکزیک به شمار می رود اعلام کرده که فعالیت های تخلیه بار کشتی ها در این بندر متوقف شده است.

    طوفان ناته که بر اساس اعلام مرکز ملی طوفان های آمریکا ممکن است در روزهای آینده شدت بیشتری بگیرد، از سواحل نیکاراگوئه حرکت کرده و عازم منطقه ای از خلیج مکزیک است که در آن تاسیسات نفتی فراساحلی زیادی مستقر است. تولید نفت در این منطقه به بیش از 1.6 میلیون بشکه در روز می رسد که حدود 17 درصد کل تولید نفت آمریکا را تشکیل می دهد.

    شرکت های بی پی و شورون فعالیت تولیدی در تمام تاسیسات خود در خلیج مکزیک را متوقف کرده اند، در حالی که شرکت های رویال داچ شل و آنادارکو پترولیوم نیز برخی از فعالیت های خود در خلیج را متوقف ساخته اند. شرکت های اکسون موبیل، استات اویل و دیگر تولید کنندگان نیز پرسنل خود را از تاسیسات نفتی این منطقه خارج ساخته اند.

    برچسب ها