عصر خودرو

کشوری که به بزرگترین بازار نفتی جهان تبدیل می‌شود

عصر بازار- موسسه پژوهشی و اعتبار سنجی 'مودی'روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد رشد شش درصدی تقاضا فرآورده های نفتی در هند این کشور را تا سال ۲۰۱۸ به بزرگترین بازار نفتی جهان تبدیل می کند.

کشوری که به بزرگترین بازار نفتی جهان تبدیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش،رشد تقاضای فرآورده های نفتی در چین در سال 2017- 2018 به 3 درصد کاهش یافته درحالی که در سال قبل از آن این بازار شاهد رشد شش درصدی بود.

    این سازمان اعلام کرد هند و چین به رغم کاهش رشد اقتصادی ،همچنان عامل اصلی رشد تقاضا در بخش انرژی هستند.

    درادامه این گزارش آمده است در سال 2018، هند و چین بیش از 80 درصد از رشد بخش انرژی را در آسیا به خود اختصاص می دهند.

    میزان تقاضا برای فرآورده های نفتی در منطقه آسیا- اقیانوسیه در سال 2018 با رشد 2 درصدی یا 34.6 میلیون بشکه نفت خام در روز مواجه خواهد بود.

    در ادامه این گزارش اضافه شده است با توجه به وابستگی بخش انرژی به کشورهایی مانند چین و به طور فزاینده ای هند، در صورت کاهش چشمگیر رشد اقتصادی در این کشور ها، میزان تقاضای فرآورده های نفتی در آسیا با ریسک قابل توجهی روبرو خواهد شد.

    موسسه پژوهشی و اعتبار سنجی مودی در گزارش خود اعلام کرد که ادامه رشد تقاضای فرآورده های نفتی در کشور های هند و چین باعث خواهد شد که درآمد پالایشگاه های آسیایی و همچنین جهانی افزایش یابد.

    در پایان این گزارش آمده است، با توجه به رشد اقتصادی و میزان تقاضای انرژی کشور های آسیایی، قاره آسیا دستکم تا سه سال آینده به عنوان بزرگترین وارد کننده محصولات فرآوری شده نفتی باقی خواهد ماند.

    هند سومین کشور بزرگ وارد کننده نفت در جهان است. این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری هر روز نیازش به انرژی افزایش می یابد.

    آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد تا سال 2040 هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.

    برچسب ها