عصر خودرو

از سوی اتحادیه اروپا؛

۲۹۵ میلیون دلار مالیات بیشتر برای آمازون وضع شد

عصر بازار- اتحادیه اروپا از لوگزامبورگ درخواست کرد تا ۲۹۵ میلیون دلار مالیات بیشتر از آمازون اخذ کند که این موضوع در راستای فرار مالیاتی شرکت های بزرگ آمریکایی است.

۲۹۵ میلیون دلار مالیات بیشتر برای آمازون وضع شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،اتحادیه اروپا از لوگزامبورگ که بعنوان یکی از اعضای این اتحادیه است، خواست تا 295 میلیون دلار از آمازون مالیات بیشتری اخذ کند؛ این در حالی است که بروکسل بسیاری از شرکت های آمریکایی در عرصه فناوری را، متهم به فرار مالیاتی کرده است.

    در همین حال «مارگارات وستاگر» عضو کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: آمازون به عنوان غول خرده فروشی آنلاین در آمریکا، با ایجاد شرایطی که مالیات کمی به آن تخصیص داده شود، سود هنگفتی را از سال 2003 میلادی به بعد به جیب زده است.

    همچنین اتحادیه اروپا، ایرلند را به دلیل ناتوانی در جمع آوری مالیات 13 میلیارد یورویی (15.3 میلیارد دلاری) از شرکت اپل به دادگاه احضار کرد و در دادگاه این موضوع مطرح شد که شرکت آماوزن هم، با در پیش گرفتن یک سیستم که این اجازه را می دهد تا از بیشتر مالیاتی که اتحادیه اروپا برای آن وضع کرده فرار کند، سود زیادی را بدست آورده است.

    بر پایه این گزارش، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت فعال به دنبال بستن راه های فرار مالیاتی برای شرکت های اینترنتی چند ملیتی آمریکایی و نیز هماهنگ کردن قوانین مالیاتی هستند.

    برچسب ها