عصر خودرو

نوبخت اعلام کرد:

افزایش ۱۰درصدی حقوق کارکنان در سال ۹۷

عصر بازار- سخنگوی دولت با بیان اینکه پیش بینی نرخ تورم در سال آینده کمتر از ۹ درصد است، گفت: با این وجود افزایش حقوق کارکنان دولت، شرکت‌ها و بخش کارگری ۱۰ درصد خواهد بود.

افزایش ۱۰درصدی حقوق کارکنان در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز (سه شنبه) و در نشست خبری هفتگی خود با بیان این مطلب افزود: ما حقوق کارکنان را همیشه بیش از نرخ تورم افزایش می دهیم و امسال هم نرخ تورم 7.8 درصد بود و 10 درصد حقوق کارکنان دولت را افزایش دادیم؛ این روند در سال آینده با پیش بینی نرخ تورم 9 درصدی، برای کارکنان دولت افزایش 10 درصدی حقوق را به همراه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: 5 درصد از این افزایش حقوق را ما به بودجه اضافه می کنیم و 5 درصد بقیه از طریق بهره وری خود دستگاه مربوطه و توسط خود دستگاه پرداخت می شود.

    نوبخت با اشاره به اینکه بودجه ریزی سال آینده به روش عملیاتی است، گفت: در بودجه ریزی عملیاتی هر میزان دستگاه ها بهره وری بیشتری داشته باشند به نفع خودشان است.

    نوبخت افزود: برای بازنشسته ها غیر از این افزایش 10 درصدی حقوق، مبلغی را هم در راستای یکسان سازی افراد بازنشسته اختصاص خواهیم داد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای اینکه بودجه ریزی عملیاتی داشته باشیم باید در سایر بخش ها صرفه جویی کنیم و از همه دستگاه ها و رسانه ها می خواهیم که کمک کنند تا نظام بودجه ریزی اصلاح شود.

    سخنگوی دولت با بیان اینکه نکته مهم در بخشنامه بودجه، هزینه های جاری است، گفت: تا جایی که امکان دارد باید صرفه جویی کنیم و با صرفه جویی به اعتبارات عمرانی بیفزاییم.

    برچسب ها