عصر خودرو

بانک مرکزی چین اعمال کرد

بیشترین رشد یک‌روزه نرخ برابری یوآن به دلار در ۱۰ سال اخیر

عصر بازار: بانک خلق چین (PBOC) روز دوشنبه به طور رسمی نرخ برابری یوآن به دلار را با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۶.۳۱۵۴ رساند که این بالاترین افزایش یک‌روزه نرخ برابری یوآن-دلار طی ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

بیشترین رشد یک‌روزه نرخ برابری یوآن به دلار در ۱۰ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مقامات چین به فاصله سه‌ماه پس از اقدام ناگهانی خود مبنی بر کاهش عمدی ارزش یوآن، روز دوشنبه ارزش برابری یوآن به دلار را 0.54 درصد افزایش دادند که این جدی‌ترین تقویت یک‌روزه یوآن در دهه اخیر محسوب می‌شود.

    به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، با این تصمیم بانک مرکزی، چین اکنون اجازه می‌دهد یوآن به میزان دو درصد بالاتر یا پایین‌تر از نرخ روزانه مصوب بانک مرکزی در بازار داخلی ارزهای خارجی مبادله شود.

    در ماه آگوست، مقامات چین ظرف مدت یک هفته ارزش یوآن را حدود 5 درصد کاهش دادند که گفته می‌شود این اقدام پکن با هدف اصلاحات وسیع به سمت نرخ برابری ارزی انعطاف‌پذیرتر انجام گرفته است. اما این اقدام سبب افزایش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به وضعیت اقتصادی چین شد و آنها را به این فکر واداشت که پکن سعی می‌کند محصولات صادراتی خود را عمدا ارزان کند تا بازار صادرات خود را رونق بخشد.

    بااین‌حال، چین اذعان کرده که هدفش از این کار ایجاد رقابت نیست. این اقدام چین درحالی رخ می‌دهد که این کشور برای پیوستن یوآن به صندوق ذخیره ارز جهانی و حق برداشت اختصاصی (SDR) صندوق بین‌المللی پول تلاش می‌کند که پذیرش یوآن به کاهش محدودیت‌های مبادله‌ای این واحد پولی منوط شده است.

    بااین‌حال، مقامات چین از این مساله هراس دارند که مبادا از دست دادن کنترل ارزش یوآن، به از دست دادن قدرت مدیریت اقتصاد این کشور منجر شود که در سه‌ماهه گذشته شاهد کندترین روند رشد 6 سال اخیر خود بوده است.

    یکی از مهمترین گام‌های چین برای رسیدن به این هدف، متقاعد کردن صندوق بین‌المللی پول (IMF) برای پذیرش یوآن در صندوق ذخیره ارز جهانی و حق برداشت اختصاصی (SDR) است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو