عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران تشریح کرد؛

نگاه مثبت شرکت های خارجی برای ورود به ایران

عصر بازار- سرمایه گذاران خارجی این روزها علاقه زیادی به حضور در ایران و شرکت های بزرگ ایرانی دارند و شرکت های سهامی عام ایران را بازار بسیار خوبی برای سرمایه گذراری می دانند.

نگاه مثبت شرکت های خارجی برای ورود به ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رضا سلطان زاده، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران، در خصوص سخنرانی رییس جمهور ایران در سازمان ملل گفت: سخنرانی رییس جمهور در اجلاس سالیانه سازمان ملل در رسانه های غربی مثبت برداشت شد و احتمال اینکه دولت آمریکا می تواند به تنهایی برجام را به هم بزند کاهش داد.

    وی با تاکید بر اینکه اجماع کشورهای اروپایی، روسیه و چین به گونه ای است که آمریکا به تنهایی نمی تواند برجام را بهم بزند،گفت: در چند روز گذشته سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل نگاه شرکت های اروپایی برای همکاری با ایران را مثبت تر کرد و آنها اطمینان خاطر بیشتری به این موضوع دارند که برجام باقی می ماند.

    این فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه در سخنرانی دکتر روحانی به ظرفیت های ایران برای جذب سرمایه گذار خارجی تاکید شد، افزود: دولت از سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران دعوت عمومی کرد که همین نکته حاکی از اعتماد ایران به ظرفیت های بالقوه و بالفعلش است.

    به گفته وی نکته مهم این است که بعد از برجام بانک های بزرگ به خاطر نگرانی از قوانین آمریکا با ایرانی ها همکاری نکردند و  سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل باعث خواهد شد این نگرانی ها مرتفع شود.

    سلطان زاده گفت: برخی بانک های بزرگ دنیا و برخی شرکت ها برای ارتباط با ایران نیازمند مجوز آمریکا هستند مثل ایرباس، بویینگ،که دریافت این مجوز یا زمان طولانی می خواهد یا اصلاً چنین مجوزی صادر نمی شود به همین دلیل در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد.

    به گفته وی رییس جمهور، در سخنرانی های خود نیز به این موضوع اشاره کرد که آمریکا امکان تجارت با ایران را سخت کرده و مانع سرمایه گذاری در ایران شده است.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران با اشاره به اینکه بعد از سخنرانی رییس جمهور ایران در سازمان ملل بسیاری از شرکت های اروپایی مثل پژو، رنو و امثال اینها حضور خود در ایران را به طور جدی تری پیگیری می کنند، گفت: احساس اروپایی ها این است که با توجه به طرز تفکر دولت امریکا و ادبیاتی که در سازمان ملل دیده شد امکان اجماع سازمان ملل برای تحریم های دوباره ایران غیر ممکن است.

    به گفته وی بیشتر روزنامه های آمریکایی در تحلیل از صحبت های ترامپ گفتند که مخاطب سخنان ترامپ اعضای سازمان ملل نبود بلکه گروهی بودند که به ترامپ رای دادند و این بخشی از بازی سیاسی است که ترامپ برای دوره بعدی رییس جمهوری آغاز کرده است.

    وی ادامه داد: مذاکره با سرمایه گذران خارجی که از چند ماه گذشته در ایران در حال فعالیت هستند نشان می دهد که نگرانی خاصی وجود ندارد ولی سرمایه گذاری در بورس و ورود به صندوق ها از سوی خارجی ها سخت است.

    سلطان زاده در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران راهبردی خارجی، ایران را بازار خوبی برای ورود می دانند. آنها با شرکت های بزرگ ایرانی مشارکت می کنند شراکت می کنند و ایران را بازار خوبی می دانند و معتقدند قوانین شرکتی به خوبی در شرکت های ایرانی اجرا می شود.

    برچسب ها